Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dölj sms-text på framsidan av Z710

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu hör det här inte riktigt ihop med mac, men jag tänkte ändå fråga om ni visste någon lösning.

När telefonen tar emot ett sms, så visas början på SMS'et på den lilla displayen på framsidan av telefonen, vilket kan var nog så irriterande och integritetskränkande

Går det att ändra så att det bara står "1 nytt meddelande mottaget", eller liknande? Jag vill alltså inte att meddelandet visas på frontdisplayen (eller huvuddisplayen heller givetvis). Huvuddisplayens beteende vid inkommande sms går att styra, så att det bara står avsändare, men frontdisplayen har jag alltså inte hittat något om.

/Martin

  • Oregistrerad
  • 2006-12-27 22:10
Ursprungligen av mysmartin:

Nu hör det här inte riktigt ihop med mac, men jag tänkte ändå fråga om ni visste någon lösning.

När telefonen tar emot ett sms, så visas början på SMS'et på den lilla displayen på framsidan av telefonen, vilket kan var nog så irriterande och integritetskränkande

Går det att ändra så att det bara står "1 nytt meddelande mottaget", eller liknande? Jag vill alltså inte att meddelandet visas på frontdisplayen (eller huvuddisplayen heller givetvis). Huvuddisplayens beteende vid inkommande sms går att styra, så att det bara står avsändare, men frontdisplayen har jag alltså inte hittat något om.

/Martin

Ring SonyEricsson support, 013-244500. De är ganska duktiga på sånt.

Om jag i min inkorg väljer "Mer" och sen väljer "Listalternativ" så kan man välja hur meddelanden presenteras i inkorgen - vet inte hur det påverkar den yttre displayen dock då jag bara har en K800i.

Mvh,

1
Bevaka tråden