Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Digi CoreAudio 1.1

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Digidesign har uppdaterat CoreAudio och versionen är nu 1.1. Det nya är att Reason 2.5 kan kunna använda Digis audiointerface samt att lite buggar och stabilitet fixats.

John

Trevligt, trevligt - det blir mer och mer flexibelt! Inte alls illa. Digidesign har verkligen "öppnat sig" den senaste tiden. Inte för att deras lösning är dålig, helt klart, utan att de vet att det krävs, helt enkelt.

De lär ju bli helt överlägsna nu...

På min önskelista gällande CoreAudio finns möjlighet för att applicationer ska kunna använda audiointerfacet mer eller mindre oberoende av andra program. Samtidigt. Som det är nu så är det en åt gången som gäller och om man vill byta måste det förra programet avslutas. MIDI på digi 001 borde fixas. Det liknar just nu betan av ASIO´n för PC. Att inte kunna använda MIDI på interfacet är synd. Externt MIDI-interface känns onödigt när det faktiskt finns ett MIDI-interface. Ska det vara så svårt att få till tro?

Men det är definitivt bra att det kommer uppdateringar som bjuder in fler.

John

Jo, jag förstår hur du menar. kan ju va kul att använda ndra MIDI-grejer till digi001. Men Digidesign är klart vana vid Mac-världen där man i sanningens namn ju inte har så många möjligheter. Apple eller Apple, typ. PC-världen är annorlunda - på gott och ont, såklart!

Men de lär sig

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-21 22:44

"...Mac-världen där man i sanningens namn ju inte har så många möjligheter..."

Inte? Utveckla det. Tycker inte påståendet har någon grund. Kan t ex upplysa om Virtual PC som gör att man i en Mac även kan köra samtliga Windows-applikationer. Inklusive vilket Windows man vill. Eller vilka. Eller Linux.

www.connectix.com

Visste du skulle hoppa på den

Jo, jag vet att det finns dessa möjligheter, men jag menar med hårdvara. Det är ju förvisso inte så att man har särdeles många olika CD-ROM-spelare etc. att välja mellan. Men, men - det kanske man inte behöver, det är nog sant, men tyvärr leder det till de höga priser som Mac dras med. Detta är förvisso också en fördel - de kommer förmodligen förbli en BMW i datorvärlden, och BMW betyder (i regel) utöver högt pris en mycket god kvalitet och service...

Både PC och Mac har ju sina fördelar, men som alltid kommer jag nog fram till att: hade jag bara haft stålarna...

Mac OS X är som sagt den enda riktigt friska vinden just nu... Denna vind öppnar ju sannerligen nya möjligheter - det är förvisso ett mycket djärvt steg av Mac.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-22 14:01

Av Apple, ja...

Njäej, djärvt? Jag skulle säga genomtänkt.

1
Bevaka tråden