Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ProTools Free m.m.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Vad tror ni om följande uppställning? Hade mest tänkt syssla med midi och komponera lite egna låtar (äger inte ens någon mikrofon, vilket jag inte tror mig behöva). Så billigt som möjligt är bäst. Tilläggas bör att jag är nybörjare.

1. Windows 98
2. PIII 800 MHz, 640 MB RAM, 30 GB 5400-rpm
2. ProTools Free
3. Integrerat ljudkort (Soundblaster PCI 128)
4. Kabel mellan joystick-port och midi-anslutningar
5. Casio CTK-671 (som midi-controller)

Tror ni att de grejerna skulle funka ihop? (Äger redan datorn och keyboardet, PT Free går att ladda ner)

/Anders

Tror absolut att du behöver titta på ett lite vassare ljudkort. SB PCI128 är inte av allra vassaste kvalisort vad jag minns.
Det behöver inte kosta så mycket att skaffa ett vettigt ljudkort. 1500-2000 spänn och värt vartenda öre.

Kolla in Soundtracks DSP24 Value och M-Audio Audiophile 24/96.

Annars kan det nog funka rätt bra.

/Rob

..eller mitt digidesign audiomedia3 med pro tools le 5.01 som jag tänkt göra mig av med

Också ett bra alternativ. Kontakta Volle å gör upp nåt bra pris. PT LE har väl också lite mer möjligheter än PT Free så då gör du två flugor på smällen.

/Rob

PCI128 är väl i princip samma som Ensoniq Audio PCI (som blev PCI64 när Creative köpte klabbet)?

Det var ett helt OK kort använde det själv ett bra tag. Fick bra recensioner också, när det begav sej. Men det har ju några år på nacken, men ljudkvaliteten är iaf helt OK.

Tack för svaren!

Beträffande ljudkort så tänker jag köra med det jag har, tills jag tröttnar på det.

Jag missade att skriva vad jag tror om setupen i övrigt! Jag tror det kommer fungera finemang

Vad bra!

Då ska vi se att jag nog snart är "on the track".

Fast det kan ju vara bra att veta...

Vad har jag att vinna på att byta till ett vassare ljudkort?

1
Bevaka tråden