Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vad heter synthen??

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-11-12 08:13

nu börjar jag känna mig lite smått halvknäpp såhär på morgonkanten när man har varit uppe hela natten och suttit framför datorn, men jag har en fråga... jag försöker identifiera en synth i en låt som jag lyssnat på dom senaste timmarna. här är ett ljudklipp:

http://kada.ath.cx/tmp/synth.mp3

jag är fullt övertygad om att det är samma synth som används i "loving is easy" med det gamla italo disco-bandet scotch (om ni minns?). jag måste bara äga maskinen som ger ifrån sig såna här underbara ljud, så om någon vet vad det kan tänkas vara för synth så får den gärna hojta....

jag vill alltså veta vad det är för tillverkare och vad synthen heter, om någon känner igen det! nu blir det schlaufen gehen.... god natt.

Tycker nästan det låter lite jx8p... Kanske... ?:)

Låter onekligen Roland. Jag ger ett bud: Roland Juno 106. Från vilket år är låten?

  • Medlem
  • 2003-11-12 10:57

låten är från 1987 (psyche - "the crawler") så det kanske kan vara en juno 106 då? isåfall blir jag VÄLDIGT glad för jag har precis köpt en sådan, och den är på väg as we speak!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-12 11:51

Hmm, jo det kan nog vara en Juno-106:a. Är inte helt säker faktiskt men något liknande kan du nog ro ihop, speciellt om du kör chorus och ändå bara tar ut en monosignal. Låter som det är PWM med i ljudet också så då är det inte en JX-8P. Men den effekten kan man iofs simulera på annat sätt - jag har provat.

Hmm, länken fungerar inte för mig, "sidan kan inte visas"

Men om det var 87 och är Roland så är det nog en JX, men jag vill lyssna innan

Mvh

Lord London, kolla datumet när inlägget skrevs...

fast nu blev jag också nyfiken på ljudet ... :kaaaka!:

Ursprungligen av deadbeat:

Lord London, kolla datumet när inlägget skrevs...

fast nu blev jag också nyfiken på ljudet ... :kaaaka!:

:rolleyes:

Sant!

Jaja, bättre sent än aldrig!!

Får väl lyssna på låten på något annat sätt!!

Mvh

Tack

  • Medlem
  • Nordmarkshyttan
  • 2014-05-08 22:06
Ursprungligen av Lordlondon:

:rolleyes:

Sant!

Jaja, bättre sent än aldrig!!

Får väl lyssna på låten på något annat sätt!!

Mvh

Tack

Crumar bit 99 användes i denna låten...

1
Bevaka tråden