Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste Gitarrinköpet part 1

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-02-17 18:24

En Valley arts custom pro, blå men vitt pärlemorplektumskydd och vita EMG (85,sa,sa). Serienummer 0643 mao troligtvis tillverkad 88-89. Detta får bli min bruksgura på kontoret

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2004-02-17 18:43

Järnet du är inne på Valley arts steve! du får ta kort på den så man får en bild av varför du facineras av just dom.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-02-17 18:56

Hmmm.senaste var en Variax 500 i september förra året...
Nästa blir antagligen en Variax 700 Acoustic...

Senaste inköpet var inte ett inköp utan ett byte.
En tele custom mot en jazzmaster, rakt av.

  • Medlem
  • 2004-02-17 19:54

Myten,mystiken och hantverket Apan

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-02-17 21:35

Variax Acustic är helt klart intressant... Fasen vilken ball grej. Jag undrar hur det funkar...

  • Medlem
  • 2004-02-18 14:27

En liten liten söt gitarreffekt, Zoom 9002pro. Das original

Mitt senaste var en pod.. äntligen så vart det riktigt kul att lira gura igen
Jag passade även på att låta brorsan byta singlecoilarna till en jeff beck humbucker.. vart en väldans skillnad.. jag är mycket nöjd!

  • Medlem
  • 2005-01-11 11:04

Oj!

Det blidde en gammal Ibanez Steve Lukahter!

En länk: http://www.ibanezregister.com/Gallery/steve%20lukather/gal-rs1010sl.htm

Grattis Steve!

Är din i samma färg som den på bilden?

  • Medlem
  • 2005-01-11 11:15

Japp.de är i endast den toksnygga gröna bursten med lite go flammig lönn under! Har alltid tyckt den är mkt snygg, men äntligen dök det upp en för vettigt pris (med lite fix, men det är ju bara kul). Dessutom är greppbrädan i mahogny

Toandfro, du har ettmedelnade med ett bytesförslag, skulle behöva en stärk

Grymmt...jag gillar den gamla ibanez roadstar serien och den här såg ju ut som en av dom!

oooj.. en riktigt ball gitarr där, steve! Utseendemässigt (inte riktigt form iofs) så dras tankarna åt de underbara PRS-gitarrerna.. svårslaget!

Mitt senaste gitarrköp (byte iofs) var lasselus epiphone goth les paul (efter ~1 års tjat )

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-01-11 13:57
Ursprungligen av Volantiz:

Mitt senaste gitarrköp (byte iofs) var lasselus epiphone goth les paul (efter ~1 års tjat )

Trägen vinner...:D

Själv sitter man här med en Epiphone Black Beauty sedan en månad tillbaka ungefär...hade svårt att vänja mig med 3 humbuckers från början men nu ser det bara coolt ut tycker jag

  • Medlem
  • 2005-01-12 00:54

Amercan Fender deluxe 50th anniversiry stratocaster 3-colour sunburst L/H. Inget märkvärdigt alls med fender. Alla vet hur dom ser ut och låter. Men man vet iaf "ungefär" vad man får.

http://www.fender.com/products/show.php?partno=0112004#

  • Medlem
  • 2005-01-12 11:52

Finfin strata med guldmekanik...........snyggg.............lönnbräda eller rosewood?? Sunburst?

  • Medlem
  • 2005-01-12 23:20

Tippar på lönn. Det är det ljusa träslaget iaf.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-16 23:14

En beg Tokai jumbo, en Gibson J200-kopia. Skitbra och lättspelad, med en Lawrence-mick i ljudhålet känner man sig som... Bowie? Townshend? Nåja.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-20 05:45

En Levin -76 Dreadnought (under Martins vingar) var senaste köpet. Ett bra tips om man inte sitter på högar av pengar och vill ha en riktigt bra ak gitarr. Granlock och hela kalaset.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-12 16:58

Hmm...jag har gjort ett inpulsköp som jag inte ångrar alls. Råkade få en Ibanez AXS32DRF tror jag att det är eller TKF. Har inte kollat efter. Tror det är mickarna som skiljer på de båda.

Vilket fall som helst, jag hatar Ibanez, har alltid gjort. Började spela på den mest för att återigen bekräfta för mig själv att jag hatar detta märke. Men denna billiga gitarr fullständigt smalt i näven på mig. Härlig briljans med skön hals och snygg. Jag köpte den bums och har den på vissa låtar där humbuckermickarna passar fint. (Spelar på strattor annars). Jag var egentligen ute efter en Gibson SG eller liknande men det behöver jag inte nu, och billigare kom jag undan.

Fast, det är bara denna Ibanexgitarr jag älskar, kände på en SA modell och kunde konstatera att jag hatar den...så.

Robbi

Travis Bean TB500

Har haft i stort sett alla gitarrer som tillverkats. en Hagström H2N, en gibson SG, en Fender Mustang, en Fender Telecaster, en kramer alu-hals, en teisco-bajsgitarr, en Gibson Les Paul junior, en vanlig Les Paul, en 60´s strata, osv. Nu har jag äntligen kunnat göra mig av med all skit, då jag fått tag i världens bästa gitarr, Travis bean TB500. rekommenderas.

Ursprungligen av MERZMAC:

Har haft i stort sett alla gitarrer som tillverkats. en Hagström H2N, en gibson SG, en Fender Mustang, en Fender Telecaster, en kramer alu-hals, en teisco-bajsgitarr, en Gibson Les Paul junior, en vanlig Les Paul, en 60´s strata, osv. Nu har jag äntligen kunnat göra mig av med all skit, då jag fått tag i världens bästa gitarr, Travis bean TB500. rekommenderas.

Var köpte du den och hur mycket kostade den? Är sugen på en alu-gitarr...

Att en gitarr är dyr är ingen kvalitetsstämpel numera. Det enda viktiga på en fabriksbyggd elgitarr är halsen, resten kan man fixa till efteråt. Så en bra intonerad Korea-Falcon med sjyssta mickar kan spela skiten ur vilken Jimmy Paige-Les Paul som helstl om det sitter en bra snubbe vid strängarna.

  • Medlem
  • 2005-03-02 16:40

Behöver G.A.S rådgivning!

Har möjlighet att köpa en Valley arts Steve lukather för runt 12 loppor. Pengarna råkar bränna på kontot MEN behöver jag verkligen en gitarr till!

Med tanke på hur jäkla svårt det är att sälja lite dyrare instrument idag så blir jag lite villrådig (trots en bra affär kan det vara svårt att sälja den om man ångrar sig)

Så ge mig lite support och infallsvinklar............................

Hold The Line......................................

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-10 11:43

Jag bytte bort en behringer autocom som jag aldrig använder mot en stålsträngad akustisk J&D.
Efter lite efterforskningar så tror jag nog att modellen är en DG-2.
Bra byte tror jag eftersom den är fin och verkar inte ha spelats speciellt mycket.
Den låter bra även om jag tycker att man får ta i lite för att få den att sjunga, fingerspel låter lite dämpat medans plektrumspel har betydligt mer klang. Intonationen är lite off däremot, specielltpå låga e-strängen. Det är ingen wow-känsla på soundet riktigt, men det kan man väl inte vänta sig för de pengarna (man kan få den för en tusenlapp ny).
Jag satte på 011-strängar på den istället för de tunna elgitarrsträngar som satt på den, men man kanske ska testa ännu tjockare strängar på den (om mina fingertoppar orkar med )?

Flaxwood RZZ

Spöar alla P90 gitarrer som finns http://www.flaxwood.com/

Jag köpte en sån här för ungefär 2-3 veckor sen, och jag stormtrivs med den!

En svart Gretsch Pro Jet med Bigsby-svaj för under 5000-lappen t.o.m.

  • Medlem
  • 2005-07-06 22:00

En svart Ibanez Reb Beach. Otroligt cool gitarr med enda rätta mickuppsättningen: EMG85/sa/sa

/Heavy Metal :eek:

Pudel Metal?

Bevaka tråden