Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mbox + ibook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-29 23:03

en Mbox och en iBook (billigaste g4 varianten) duger väl att göra musik på, eller?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-29 23:08

Det beror på vad du ska göra. Men det duger definitivt till mycket. Perfekt rigg för 2-kanals liveupptagningar iaf.
Motu och Metric Halo Labs är två andra alternativ om man har större krav och tjockare plånbok. Både Motu och MHL är ju maccentrerade sas.

  • Medlem
  • 2004-04-29 23:09

Det ska det göra, men för mycket realtidsstretch med loopgaragebandet är nog inte att rekommendera ... (varför man nu öht skulle vilja använda det programmet?)

oops, kom ju nu på - dessa rapporter om lite klent garageband-performance jag läst gällde förra modellen, 800 mhz-varianten. hursomhelst.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-30 09:40

Mboxen är det väl direkt något fel på men jag vill säga att Protools LE just nu är ruskigt dåligt optimerat för OS X (Panther). Antingen är det bara detta eller så finns det någon slags inkompabilitet mellan PT LE och OS x idag.

Jag siiter med en G5:a på 1.8 GHz, med gott om internminne men kan inte köra mer pluggar, virtuella instrument etc än jag kunde med min G4a på 400 MHz och OS 9

Det finns rapporter om folk som kör de senaste iBook och PowerBook modellerna utan att ens kunna spela in ett stereospår utan problem (se på www.digidesign.com och User conferences). Problemen som uppstår är USB buffer underruns och att processorn inte räcker till. Detta gäller även DIGI002-modellerna.

Så som jag ser det är det inte processorkraft som saknas, de som kör Mboxen genom Logic har inga liknande problem och kan göra mycket mer än jag kan. Vad jag har märkt är att systemet verkar få fnatt i Pt LE och har höga "spikar" av aktivitet som ger dessa fel som resultat trots att CPU mätaren bara står på ca 20%.

Som sagt, kör du Logic kan det fortfarande gå bra men då finns det nog bättre alternativ än Mboxen som audiointerface.

Jag är i alla fall ganska besviken och har tyvärr inte råd med Logic just nu, så här sitter jag......

1
Bevaka tråden