Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PT LE i OS 10.3.5

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag beställde Mbox PT LE 5.2 här om dagen och fick nyss syn på att det inte finns nåt stöd för den i mac os 10.3.5. Stämmer det? Jag har en power mac g4 867 mhz 1 gb ram som jag köpt begagnat och OS:et följde med! Går det inte att köra programmet då? bör jag avbeställa? installera en äldre version av OS X? vad göra???

mvh johan

  • Oregistrerad
  • 2004-09-25 12:13

för osx gäller pt vers 6.4 fn.
5-2 är för os9

Tack för svaret! Nu är jag ingen höjdare på det här men det borde alltså inte funka med programvaran jag beställt?

  • Medlem
  • 2004-09-25 16:10

Du kan nog uppgradera gratis på www.digidesign.com under downloads.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-23 17:06

Digidesign säger att inget bättre än PT 6.12 ska funka på OS X 10.2, och att de sedan inte supportar något mer på min Cube, dvs, jag skulle aldrig kunna installera 10.3.6 och köra något 6.4.

Men det är precis vad jag gör, och det fungerar väldans bra! Så om man orkar testa är det inte helt osannlikt värt besväret.

  • Medlem
  • 2004-11-23 22:28

Det står ju även att det inte är "officiellt" testat och att dom inte kan "garantera" att det funkar under Os 10.3.x Men folk verkar köra med det utan problem har jag hört också. Själv kör jag under 10.2.8 med pt 6.1.2 Tänkte jag skulle testa panther efter nästa projekt och se om jag kan köra 6.2.1 eller vad det nu är....mycke siffror. Är väl först i 6.4 som pluggarna blir sorterade
Får bli en mbox snart så man kan köra 6.7 )

  • Oregistrerad
  • 2005-08-12 02:46

Digidesign har mycket skit för sig, hemma kör jag en powerbook g3 pismo som är uppgraderad från 400mhz till 900mhz (powerlogix) 1gb minne och intern 7200rpm (system) och extern LACIE 250gb för data/audio. Snurrar på OSX 10.3.9 (jag vågar inte uppgradera till tiger av rädsla för att datorn ska få hosta..) Till detta kör jag mbox som numera bara är dongle med spdif fram o tillbaka till en Metric Halo Mobile I/O ULN-2 (som låter helt underbart, har skrattretande långt bättre a/d-d/a och klocka än mboxen, samt en otroligt flexibel routing).

Funkar kalas sålänge jag inte kör virtuella instrument eller tunga pluggar, men whataheck, jag har den bara till lite enkel tracking och komposition/preprod.

Den konfigurationen är ratad fullständigt enligt digi skulle jag tro....

---

"Du är aldrig tuffare än din sista hit"

1
Bevaka tråden