Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automation i logic pro. Hilfe.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en intern synt i Logic Pro som jag vill kräma till lite. "Range OSC 1" är det jag vill använda på synthen men den finns inte när jag kollar i track automation eller om jag switchar till kontroll vyn på synten. Helt borta. Då borde man ju kunna använda någon utav "Write"/"latch"/"touch" + REC och ratta på för livet tycker jag, men jag får inte automationen att fastna. Någon som vet hur man gör?

  • Medlem
  • 2005-02-23 18:32

Flyttad till Logic-forumet.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-25 11:14

Välj bara view automation från View menyn i Arrange-fönstret. Där väljer du bara sedan vad du vill visa: volume eller instanser i de effekter du använder.

Det är precis de som e kruxet. Den ratten jag vil automatisera på syntehn finns inte med där. Jag försåt inte varför?
(minimoog heter pluggen)

  • Oregistrerad
  • 2005-02-26 09:50

Ah, kan det vara så att autmatisering för mjukvarusynthar inte syns där - endast effekter? Ska kolla upp!

Mjunkvaru synthar och effekter visar där. Det gör även denna minimoogen också men inte just för den ratten jag vill använda.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-28 19:20

I see. Galet. Sorry man!

Prova välja touch, starta uppspelningen och börja vrid på den berörda knappen, det kan vara så att den aktivieras och börjar visas i listan, efter att du skruvat lite på den alltså, värt att prova iaf!

Ska försöka detta. Tack

1
Bevaka tråden