Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pro Tools M-Powered Now Available

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lite märkligt, är det en riktig lökversion av PT eller?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-08 01:14

Samma som LE till 002

Hmm... okej? Men bara till M-Audio alltså... vill ju köra ProTools LE på Terratec-kort sen ju

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-04-08 19:02

Näru ober! Protools HD är det man vill köra! förutsatt att man är smårik och så....

Undrar om det här kommer att få ut PT bland warezfolket? känns lite så faktiskt, fast nu är dom med och lirar i alla "klasser" från topp till tå.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-08 21:15

Pro tools Le kommer inte till en början ialla fall funka med M-audios grejor.

Pro Tools M-Powered kommer att funka med Maudios saker

terstade just deras demo med min FW410, inga problems
ok, jag är ingen PT kille så jag har inte testat så mycket, men det kanske också beror på att demo´n är rejält stukad...
kan inte ens timestretcha...
men men, hoppas man kommer kunna det i den riktiga versionen sen...

Oj, fanns det demo? Måste jag ladda hem.

edit: nähäpp, deltaserien fick inte vara med och leka

Ursprungligen av eskimo:

Oj, fanns det demo? Måste jag ladda hem.

edit: nähäpp, deltaserien fick inte vara med och leka

mmm, det är bara vissa kort som förärats med att vara med i PT M-powered serien...
tur att jag har ett då...

demon plockar ni hem här:
http://www.digidesign.com/products/sw/mpowered.cfm

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 23:23

Släpbart

I vilka prisklasser kan man få tag i dessa ljudkort nytt som beggat? Gärna med lite förklaring om korten om ni orkar.
Kör PT LE med Digi oo2Rack nu och vill inte alltid släpa med mig den burken. Dessutom vill jag ha reserv om Digin skulle balla ur och behöver komma bort från mig ett tag.

Digidesigns lilla Mbox låter väl som ett bra alternativ? Den ligger på 4 papp ny har jag för mig.. runt 2500:- begagnat. M-Audio Audiophile USB kostar iaf nytt 2000:- (kolla in www.luthman.se för mer uppdaterade priser).. men det kanske inte fungerar med det kortet?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-04-13 00:09

Tyvärr saknar Mbox MIDI men det kanske alla vet?

mm.. midi har aldrig varit en hög prioritering för digidesign.. så pro tools är väl inte riktigt förstahandsvalet för en "midi-musiker"

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-04-13 01:03

Inte ens om man kör CM Labskontrollers? Kass!

.?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-04-13 01:22

Jag har tillgång till en sån här (CMLabs Motormix) som passar perfekt till ProTools men kräver MIDI.

EDIT: vad jag menade var att det e kass att det inte finns MIDI på mboxen. Som det e nu måste man ha en extra grunka. MIDI används inte bara av MIDI-musiker.

Jaa.. så du menar så.. men som sagt.. midi är inte högt prioriterat i deras "vision" om hur en inspelningsmiljö ska se ut. Jag tror inte riktigt att Mboxen är gjord som "stationärt" interface.. vilket motormixen garanterat är. Och där har vi en inte helt övertydligt.. men ändå ganska logisk förklaring som svar till din fråga tror jag.. kanske

Dessutom.. jag använder midi för att styra NM från modulareditorn och även styra racksyntarna från NL.. och känner mig inte riktigt som en midimusiker även om jag då använder midi ibland.

1
Bevaka tråden