Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OSX Tiger?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-02 18:12

Jag kör digi002 på en powerbook G4 med panther. Är det läge att uppgradera till tiger? Alla verkar tycka att tiger är mycket snabbare, frågan är bara vad protools 6.7 säger om det hela...
Finns det knep som speedar upp panther?

Invänta att digidesign "godkänner" Tiger för sina produkter. Jag har inte kollat, det kanske de redan har gjort......

  • Oregistrerad
  • 2005-05-02 21:15

Hej Rutto!
Det kommer att gå - ursäkta uttrycket - skitdåligt att köra 6.7 i Tiger. Eller det gick åtminstone åt skogen för mig under Tiger.

Lösning; uppgradera till 6.9. Det funkar för mig...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-02 23:23

Sitter i samma sitts fast med Fireface. Men enligt dom otrevliga självgoda tyskarna på RME´s forum så får man till svars aber naturlich att drivrutinerna fungerar med Tiger.
Jag kommer iaf vänta. Dels för att UAD korten inte fungerar för tillfället med Tiger. Dom jobbar på det. Och så kommer ju Logic 7.1 på Torsdag. Blir att göra en clean install så småningom. Har inga vettiga projekt på gång iaf. Säkrast är det som Martin säger att vänta tills digidesign har godkänt. Absolut det mest tillförlitliga!

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 01:31

Tack för svaren! Jag ska uppdatera PT genast...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-05-03 01:34

OSX tiger - operativsystemet som håller käften...

(sorry, kunde inte hålla mig)

  • Oregistrerad
  • 2005-05-09 01:42

rutto: ehh, jag skulle nog kollat upp saker noggrannare. I yran över att PTLE över huvud taget startade så glömde jag att kolla hur det funkade i praktiskt arbete. Jag svär inte på att detta kommer att gälla alla, men jag kan inte spela upp projekt. Den gnäller om att hårddisken inte är tillbörlig för ljuduppspelning (och man kan inte ändra det i Workspace)... Så håll i hästarna ett tag.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-22 09:32

pro tools le finns ännu inte i nägon fungerande version för tiger. får vänta ett tag till....

  • Oregistrerad
  • 2005-06-28 19:49

nu finns det en version av pro tools le för tiger ute. 6.9.2 om jag inte minns fel.

Nån som märkt nån avsevärd skillnad i hastighet/prestanda med OSX Tiger med Logic 7?

  • Oregistrerad
  • 2005-07-12 16:53
Ursprungligen av Angelo:

Nån som märkt nån avsevärd skillnad i hastighet/prestanda med OSX Tiger med Logic 7?

Nu var det ett tag sen, men jag tyckte nog att cpu-mätaren gick ner en aning efter att ha installerat Tiger OCH efterföljande uppdateringar.
Och jag kör på 7.1

1
Bevaka tråden