Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fender Jazzmaster 1966 på väg

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Javisst! Olympic white. Kostade mer än en bruttolön men jag har alltid velat ha en vit. Bilder kommer snart.

Jag delar din glädje, om än inte din ekonomi...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-21 15:38

Häftigt, det är väl lite som att köpa en Corvette i samma klass. Klass, var ordet.

Ursprungligen av PF:

Häftigt, det är väl lite som att köpa en Corvette i samma klass. Klass, var ordet.

Japp! Jag funderar på att köpa Jaguaren från 1966 också. Se: http://www.hobokenvintage.com/stock/index2.shtml . Gillar gitarrer som bara har haft en enda ägare innan. Bra investering.

jaggan med block inlays var mumma

Ursprungligen av eskimo:

jaggan med block inlays var mumma

Håller med. Hela inlägg är alltid snyggare.
Kom igen nu Peter H. Du vet att det egentligen är en sådan här du ska ha.

Svårt att inte bli lite avis när man ser så fina instrument.. kan inte annat än att gratulera

Jaguaren är en attans snygg gtr. Ser fram mot att få se en bild på din skönhet.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-06-21 18:39

Jag har aldrig gillat Jazzmastern. Skitsnygg, men det räcker inte. Fast smaken är som baken, så grattis iaf.

Igår hämtade jag upp den, först nu sitter jag och leker med den och jävlar vad bra den är!!
Den här veckan är nog den bästa veckan i mitt liv tror jag. Jag har äntligen hittat en gitarr jag trivs med och dessutom fått en ny lägenhet vid Stigbergstorget (flyttade in idag).

En grej stör mig lite dock och jag hoppas att någon kanske kan svara på detta. Jag har även en Jazzmaster USA reissue och på den kan jag ta bort svajarmen men på den här verkar det inte gå. Hittade en gammal manual från 67 och i den står det ingenting om hur man tar bort armen vilket får mig att undra om det inte går på gamla Jazzmasters utan bara på nya? Om det inte går på nya 'by default' så borde man väl kunna skruva upp den och ta bort den va? Mick Harvey har ingen svajarm på sin Jazzmaster 66 men han kanske har sågat av den?

  • Oregistrerad
  • 2005-06-29 18:45

Vad kan man säga ? Grattis !

Kanske borde investera i en gammal goding och sälja den om femtio år, kanske värt dubbla ? hehe

Tackar tackar!
Sitter fortfarande med den. Svårt att spela dock för mina fingrar är smått förstörda av all Vim, Ajax och svinto som har berört mina fingrar under de senaste dagarnas flyttstädning.
Tycker det är helt fantastiskt att jag har köpt ett sådant här instrument men samtidigt får jag, för varje öl, ångest av att titta på den. Jag menar, hur toppar man det här? Vad fan ska jag köpa nu?!

  • Medlem
  • 2005-06-29 20:14

Nu skall du spela på den.

Bilder

Ännu en gång, den här gitarren är helt sjuk. Det går inte riktigt förklara hur nöjd jag känner mig när jag håller i den här..

Här finns mer bilder.
http://web.telia.com/~u38205129/jm/jm.html

"hur toppar man det här? Vad fan ska jag köpa nu?!"

Som jag ser det så behöver du nog inte bry dig om att försöka toppa.. däremot att kompletera är ju alltid kul
Satsa på kringutrustning annars kanske? Leta upp de fetaste kablarna du kan få tag på t.ex.. och lite olika stärkare.. ett gäng pedaler till det.. det tar aldrig slut.

"hur toppar man det här? Vad fan ska jag köpa nu?!"

Lätt...en svart Les Paul Custom givetvis!

Citat:

hur toppar man det här? Vad fan ska jag köpa nu

Tja, köpa nåt ballare än en Marshallkombo kanske?

Ursprungligen av Peter H:

Tja, köpa nåt ballare än en Marshallkombo kanske?

Precis min tanke, klart du ska köra den genom en champ i lägenheten. Eller varför inte en supro om du har turen att stöta på en.

Ursprungligen av toandfro:

"hur toppar man det här? Vad fan ska jag köpa nu?!"

Lätt...en svart Les Paul Custom givetvis!

Jag skulle vilja ta det där som en förolämpning men i och med att du har en smiley bakom utropstecknet så kommer du undan. Jag skulle inte spela på en Gibson om jag så hade en pistol mot huvudet. Jag fick gitarren levererad i en Gibsonkartong och jag övervägde ganska länge om jag skulle ringa och skälla ut dom eller inte (valde att inte ringa men har inte övergett tanken).
Till Peter H och Eskimo kan jag inte annat än medge att min förstärkare inte är något vidare men ursäktar mig med att jag bara har den som möbel. Spelar aldrig med den. Är egentligen ganska löjlig då jag linear allting men så länge det låter bra så är jag nöjd och har ni något att säga emot så är ni välkomna hit och battla mig.

Vad linear du genom?

Marshall funkar att spela Ramonespunk på, thats it. (visst, man kan säkert spela hårdrock med dom också, men det kommer ni aldrig få se mej göra iaf)

Battlar gärna nån gång, men nu är jag för full...

Ursprungligen av romanenko:

Jag skulle inte spela på en Gibson om jag så hade en pistol mot huvudet.

Ehum...

Ursprungligen av eskimo:

Ehum...

Haha! Känner att jag måste förklara mig. Det där är ingen Gibson utan en handgjord Gordon Smith från Manchester. Riktigt bra gitarr som jag brukade använda när jag spelade in hemma men jag skulle inte ställa mig på scen med den. Den är till salu för övrigt ifall någon som gillar Gibsonformer är intresserad. Mer info här:
http://www.fairplay.demon.co.uk/

Ursprungligen av romanenko:

Jag skulle vilja ta det där som en förolämpning men i och med att du har en smiley bakom utropstecknet så kommer du undan. Jag skulle inte spela på en Gibson om jag så hade en pistol mot huvudet. Jag fick gitarren levererad i en Gibsonkartong och jag övervägde ganska länge om jag skulle ringa och skälla ut dom eller inte (valde att inte ringa men har inte övergett tanken).
Till Peter H och Eskimo kan jag inte annat än medge att min förstärkare inte är något vidare men ursäktar mig med att jag bara har den som möbel. Spelar aldrig med den. Är egentligen ganska löjlig då jag linear allting men så länge det låter bra så är jag nöjd och har ni något att säga emot så är ni välkomna hit och battla mig.

Det var som sagt ingen som helst förolämpning från min sida, din gitarr är enormt läcker men jag menade bara att skulle jag köpt en gitarr för en sån summa pengar så hade det blivit en Les Paul.
Det handlar ju bara om olika prioriteringar på önskelistan.

Men för att förtydliga mitt budskap: Schysst gitarr!

Nej, självklart ska du ju ha en med fett tremolo.

Vibrolux bitte!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-07-03 13:11

Helt rätt gitarr!! du lär ju bara kompletera med en go Fender stärkare så lär du låta, spelade in ett gäng gubbar som körde på gamla fender gitarrer/stärkare, låter så sjukt bra behövs inte göras nått med alls i mixen i princip.

Hur fort kan du spela??

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-07-03 16:31

Flest toner på kortast tid vinner

det var en skön Jazzmaster du har! Jag har själv en från 1964 (lika gammal som jag själv... fast gitarren är i bättre skick än jag)
Strunta i vad de andra här säger om din "möbel/förstärkare"... du har iallfall en fin poster på Ian Curtis och en riktig Apple Computer!!

Riktigt schysst jazzmaster du fick tag på! Köpte du den från Hoboken, isf hur var det med moms och tull och dylikt?

schysst gura! Jag lär väl få vänta några år innan jag kan titta åt de där prisklasserna. Håller me enapa. Skaffa en skön fender stärk och någon pedal så e det komplett:D

Visst kan det vara kul med lite antikkänsla och att ha grejor som det är roliga att titta på, men är man mer seriöst intresserad av bra instrument så är såna här gitarrer inte mycket att hänga i julgranen. Det byggs ju betydligt mycket bättre gitarrer idag, särskilt om man är beredd att lägga så pass mycket pengar. Men som sagt - gillar man mer att titta på och skryta om sitt intrument kan det ju vara intressant.

1
Bevaka tråden