Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka ljud in i Reason är nu möjligt!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tack vare herrarna hos Peter Tools Software kan man nu både sjunga och spela instrument genom Reasons effekter med hjälp av deras program Hammer.
Äntligen kan man sjunga i realtid genom vocodern!

Värt att nämna är att det inte ger inspelningsmöjligheter av ljud i Reason, utan är riktat till de som använder Reason som ett live-verktyg. Det går tyvärr inte köra en Rewire kedja så man kan spela in sitt ljud i Cubase.

Men där emot så fungerar det utmärkt att lira in hela schabraket via all-you-can-hear eller wave-out som inspelningskälla om ens kort stödjer inspelning på detta sätt. Vilket de flesta gör.

Oavsett vilket kan jag säga att jag precis haft en underhållande morgon med sjungande genom Reasons härliga vocoder.

Med i demo-paketet följer även ett litet refill med en omgång effektpatcher så man kan komma igång och leka direkt.

Pris och datum för full version är ännu inte släppt.

Demo och dylik info hittar ni här: http://www.petertools.com/

ah, har dom äntligen gjort det färdigt...nice!
minns att dom hade det på G bara.
finemangtips=)

När Hammer kom för ett halvår sedan så surade Propp-Tage lite på Studios forum.
Synd tycker jag - här är ju uppenbarligen en funktion så pass många uppskattar att det är lönt att ta fram ett speciellt program och kränga.

Men varför lyssna på användarna när man har en så fin idé om hur det ska funka.

Ja, lite underligt. Smart lösning är det i alla fall, genom att skicka ljudet in via Rebirt maskinen. Det tog en jäkla tid innan de släppte det. "Nyheten" har ju varit ute ett par månader, precis som du säger. Först nu får man fingra på en demo och ännu är inte pris och releasedatum satt. Hehe.

Men om de på Propellerhead nu vara lite tjuriga så kanske det har funnits folk som försökt sätta käppar i hjulen. Vem vet.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-09 14:29

Det här med ljud in i reason är nog det konstigaste designval jag någonsin sett...Har propellrarna någon deal med rewire-hostarna om att inte göra det, eller vad?

hmmm min dator fetkrashar när jag försöker använda Hammer... Kanske gör jag nått fel iofs... har ett externt M-Audio Fasttrack ljudkort till min laptop.. Använder det via ASIO i Reason förstås, men ska jag ställa in Hammer att också använda det? Så borde det ju vara tycker jag, men jag kanske tänker helt snett. Min dator ger mig iaf väldigt mycke BSOD direkt efter att jag ställer in Hammer så...

1
Bevaka tråden