Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

midisynka reason?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har någon här testat att midisynka reason med t.ex. trummaskin eller tvärt om? Fått det att fungera bra? Hur gör man?

Under preferences så finns iaf midi clock sync som alternativ.. men även om rätt port är aktiverad så får jag ingen klocka.. och den svarar inte på extern klocka heller :hmmm:

jag har även försökt, men orkade inte fortsätta. det var iof rätt längesedan (gammal verision av Reason).

skulle vara kul att höra om det gått bra för någon...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-14 20:52

eeh.....varför inte fråga Propellerheads !

Syns på Fredag !!

L

Jo.. jag ska göra det så fort min ?%&"# dator som jag kör msn från orkar gå igång. Tänkte att folk här borde veta hur man gör annars
Jag fick lite hjälp från pf iaf.. vi ser det som en möjlighet att det kan vara mina midiinterface (828mk2 och podxtlive) som rensar bort klockan.

  • Medlem
  • 2005-09-14 22:16

Hmm. Jag har ett Elka MK55 med 'Tempo' och om jag ställer in reason att synca till midi så syncar reason till det tempo som min elka är inställd på, plus att det ändras i enlighet med att jag ändrar på tempo fadern på masterkeyboardet

  • Medlem
  • 2005-09-14 22:18

Glömde nämna att jag har ett ESI Juli@ och använder Juli@ MIDI som MIDI Clock Sync

Problemet är löst!

Jag hade missat knappen "enable" under "midisync focus" längst ner vid transporten. Gick inte att se vad det stod där förrän vi sänkte upplösningen på skärmen

1
Bevaka tråden