Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RME-strul

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-17 18:59

Har bytt musikdator och börjat knuffa in alla grejor igen. När jag installerade drivisarna till mitt RME MultiFace så uppstod lite problem. Bl.a så distar winamp om jag kör med full volym på denna, oavsett vilken låt/ljud som körs. Helskumt. Sen har TotalMix fått egenskaper jag inte känner igen.

Jag kör alltså på exakt samma drivisar/exe-filer som jag hade förut. Testade sedan med nyaste drivaren men ingen skillnad.

Nån som känner igen detta?

Har kollat lite på RME's forum utan resultat men skiter i det längsta i att posta själv. Tål helt ärligt inte attityden som en av deras medarbetare har. Att håna sina kunder i ett forum tycker man skulle vara hämmande för affärerna. Men vad vet jag...

/Mein

  • Medlem
  • 2005-10-19 00:05

Bra sås reder sig själv! Case closed!

/Mein

  • Medlem
  • 2005-10-19 00:11

Skönt att det ordnade sig. När jag så gott som hade bestämt mig för RME gjorde ditt inlägg mig lite orolig

  • Medlem
  • 2005-10-19 00:38

Bara jag som har för många grejor inkopplade.

/Mein

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2005-10-19 00:54

Vad var det för problem då?
RME brukar fungera klockrent i alla lägen, så det kan vara bra att veta vad som strulade hos dig...?

Håller absolut med om att vissa i RME-Newsgroupen är arroganta som 17. Jag har själv frågat om något där för rätt länge sedan och fick till svar att det hade besvarats för länge sedan och att jag skulle söka i deras Newsgroup. Inte hittade jag någon info där, utan frågade igen - och fick svar från en trevlig användare i stället. Trist attityd - men ruskigt bra prylar gör de i alla fall...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-19 01:07

Dumdryga och zip nada serviceminded
*ich bein ubermensch* :hmmm:

  • Medlem
  • 2005-10-19 10:42

Det var inget fel alls på RME-grejorna. Dom har funkat 100% klockrent hela tiden jag haft dom så jag blev förvånad när detta uppstod. Vad jag glömt var att jag installerat POD XT Live efter RME och att denna också innehåller ett ljudkort. POD'en blev satt som standardljudkälla för vissa applikationer, även fast jag installerade om RMEdrivisarna. När jag tog bort POD'en så blev RME automatiskt ny standard för samtliga.

Var helt geggig i huvudet när jag höll på med detta. Man ska tänka efter före, som det heter.

/Mein

1
Bevaka tråden