Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Phonic Helix Board 18 Firewire

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-28 14:04

Hallå.

Någon som har testat Phonic Helix Board 18 Firewire eller vet nån sida med test?

Ser ju riktigt prisvärt ut, 5495 kr.

Vad är haken?

mvh
hammer

Jag läste precis också om de där borden (se nyheten). Det ser ju väldigt intressant ut!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-05-31 12:21

Jag äger faktiskt en ponic firewire 12 och har haft problem med den. jag använder den på en mac powerpc 2.0 ghz med 1gb ram.
Mixerbordet har en väldigt låg och grumlig, lite bas, inspelningsvolym när man kör genom firewireinterfacen. dessutom är den väldigt högljudd; ett underligt skarpt vibrerande ljud gör sig märkbart så fort man höjer volymen i t.ex logic express.

Har en HelixBoard 18. Funkar helt OK. Hundra ggr bättre än mitt gamla M-Audio kort. Kan spela in ljud på samtliga kanaler simultant utan någon större latency...

+ Många kanaler, bra kvalitetskänsla, hyfsade effekter, bra drivrutiner (PC, XP/Vista) m.m

- Låter lite väl mkt (men inte mer än min dator. Går att byta fläkt i den), låg inspelningsvolym

Trots lite låg inspelningsvolym tycker jag att inspelningarna blir riktigt bra, med minimalt brus/artefakter. Fläkten ska vara av ngt standardformat och ska inte vara så krånglig att byta. En utbytesfläkt av märket Zalman bör hamna på någon hundralapp eller två...

Jag har en 12a och den funkar perfekt och låter inget.

Jag har mkI bör tilläggas, för mkII är det väl som säljs nu?

@robotbyxa: har du låg inspelningsvolym?

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2010-04-05 12:47

Thomann säljer ju Helix Board 18FW tokbilligt (3317,12 kr). Undrar om någon testat senaste versionen?

/Amit

1
Bevaka tråden