Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag tror digidesign har slagit huvudet hårt...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-03 11:50

Jag tror digidesign har slagit huvudet hårt...

Saxat från tech. spec. på mbox2

Analog Line Outputs ? 2
---------------------
Maximum Output: +4 dBV into 1 kohm
Unbalanced output connectors

http://digidesign.com/products/mbox2/systems/mbox2specs.cfm

Funderade på att slänga ut min gamla mbox och istället lägga en liten slant på en ny som iaf inte kan låta sämre än den gamla.. men det här känns jäkligt oseriöst!

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Oregistrerad
  • 2005-12-13 08:15

Jag kan inte specarna utantill på min gamla mBox. Är det låg utnivå, eller vad?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-13 16:14

Unbalanced output connectors

Plus att dom har struntat i inserterna... good work... NOT!

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-13 18:05

OT: Don .. för ett proffs som dej, hur viktigt är obalanserat? Skulle du klara dej utan? Är skillnaden stor tycker du? .. lite nyfiken för har nte hajjat grejen helt och köpte nyss ett ljudkort med oblanserade ingångar.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-13 18:17

Jag tänker inte på mig i första hand... jag tänker på fenomenet, hur man kan släppa en "uppföljare" där man har kompromissat på grejor som är ganska grundläggande, framförallt eftersom förlagan i detta fallet blir strået vassare... känns som att digi antagligen kommer släppa nåt som ersätter 002r snart (oxå med tanke på att dom säljer ut 002r och command 8 för en spottstyver nu...) ..

Känns som en typisk "mellanmodell" ...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-13 18:30

jo det e sant

Bal/Obal gör en jäkla skillnad när man pratar en hel studio med alla anslutna enheter. Summan av brus och störningar från kablar elimineras nästan helt i en balanserad setup, jämfört med den obalanserade versionen.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-13 20:34

precis, så det är jäkligt märkligt att dom fuskat på den punkten faktiskt, och det där med inserterna är oxå i stort sett obegripligt...

som sagt, den känns som en typisk "mellanmodell" och nu får vi bara vänta och se vad som kommer härnäst...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • 2005-12-15 11:38

Lite halv OT men...
...hur låter Mbox 2 till skillnad från ettan då? Någon som har A-B testat?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-15 11:43

Jag har svårt att tänka mig att mbox2 kan låta sämre än förlagan..

(För min egen del är det skitsamma, jag kör ändå bara spdif och rattar resten på min ULN-2 (Mteric Halo) ... jag var lite nyfis på 2:an eftersom den tillåter inspelning med upp till 4 ingångskanaler samtidigt.)

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

1
Bevaka tråden