Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nord Lead 3 overkill om man har en G2:a?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-01-22 20:46

Jag vet att jag sagt att jag ska sluta med hårdvara men jag kan inte låta bli att känna att jag behöver något att ratta på...;)

Så...jag har en G2 Engine...är en Lead 3:a ett dumt köp isåfall?

Jag har bägge. Och det är dom enda synthar som jag är säker på att jag vill behålla.

G2 är bara så rätt. Visst skulle man kunna göra samma sak i mjukvara, men jag tycker Clavia-editorn sopas banan med allt annat. Lättjobbad och intuitiv.

NL3 har bästa gränssnittet jag sett på en hårdvarusynth. Och den är extremt spelvänlig.

Ljudmässigt är det såklart fullständigt overkill

Måste iofs erkänna att jag lekt med tanken på att sälja NL3'an och köpa en Andromeda, så lägg ett bud om du är sugen... Jag lär väl ångra mej om ett tag men va f*n, så är det ju i köp&sälj-svängen

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-01-22 21:02

You've got a PM...:)

  • Oregistrerad
  • 2006-01-22 21:32

Den här g2 historien, går den att köra via plugin på något vis eller är det midiin-->audiout-->ljudinterface-in som gäller?

Verkar slick i övrigt, har en NL2 som jag haft i hundra år och förutom att klaviaturet är supermupp (det har det varit från början och på alla NL2 jag testat) så gillar jag den skarpt, men nu står den mest som klav och det är den ju ändå inte bäst på så ...

---

"bla bla bla måste snart ha mat"

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-01-22 21:35

Det är midiin-->audiout-->ljudinterface-in som gäller...

  • Oregistrerad
  • 2006-01-22 21:38
Ursprungligen av lasselu:

Det är midiin-->audiout-->ljudinterface-in som gäller...

hmm, anade nästan det, lite synd, är det bara access som tagit steget fullt ut med sin TI ?

---

"du är aldrig tuffare när du är hungrig"

don: Roland SH201 verkar köra med nåt liknande påhitt.

lasselu: När man lyssnar på G2:an och NL3:an så hör man på en gång att det är samma algoritmer i dem

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-01-23 13:20

F-n, laddade ner manualen för NL3 och sitter och läser...hade ingen aning om att den var så pass avancerad när det gäller FM...cool....

Javisst.. det är ju en VA/FM-synt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-04 10:19

(Gammal tråd, I know)

LasseLu: Jag har "kopierat" ljud från Rydans NL3 till min G2 och de låter identiskt. Fördelen med G2:an är att den dock är mer flexibel, medan fördelen med NL3:an är att den är mer lättjobbad (även om den är avancerad).

Jag kan inte mer än hålla med Peter H och säga att den helt klart har det bästa gränssnittet någonsin skådats på en hårdvarusynth. Det är snudd på äckligt genomtänkt.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-05-04 10:30

Håller med jag med...för jag köpte Peters...;)

1
Bevaka tråden