Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automation problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag spenar och drar i alla knappar och faders som finns på min synth och trycker på "REC" så får jag automationen från knapparna och faderarna som en egen region. Jag har på read läge på regeln. Jag vill ha det så jag ser det under "view --> track automation" istället. Hur gör jag? Det har gått över gränsen för mig nu

Ursprungligen av Karl Johan:

När jag spenar och drar i alla knappar och faders som finns på min synth och trycker på "REC" så får jag automationen från knapparna och faderarna som en egen region. Jag har på read läge på regeln. Jag vill ha det så jag ser det under "view --> track automation" istället. Hur gör jag? Det har gått över gränsen för mig nu

För att kunna spela in med "track automation" måste du först assigna vilka funktioner reglarna skall sköta...

Exempel:

1. Ladda in en EVP88 (eller instrument som du har valt)

2. Säg nu att jag vill ställa in Drive Gain-ratten med mitt Modulationshjul. Under Logic Pro > Preferences > Control Surfaces > Control Assignment kan du trycka på knappen [b)Learn Mode[/b] därefter snurra lite på Drive Gain med musen och sedan röra på dit ModWheel på ditt keyboard. Stäng rutan

3. Sätt din kanal på Latch eller Touch och sätt igång.

Funkar det?

Du kan också gå in under Options > Track Automation > Automation Quick Access Då ställer du in en kontroll parameter för just den då valda funktionen!

Det funkar fortfarande inte. Det bli inspelat men det kommer som en egen region. Jag vill kunna se det i arrange fönstret iställer för att dubbelklicka regionen och bläddra igenom i evigheter.
Jag har en korg ms-20 kontroller. Det har funkat fint förut men inte nu. Lite udda.

Det gick om jag drog med musen på mjukis synthen medans jag spelade in i latch mode. Men inte när jag rattade externt. Konstigt.

1
Bevaka tråden