Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NI Reaktor 5 - VSTplugg hjälp...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har en liten dispyt med Reaktor 5 just nu och skulle behöva lite hjälp...

när jag bygger i Reaktor standalone så finns 16 audio outputs, men när jag öppnar samma ensamble i Reaktors VSTplugg (från t.ex. Cubase) så blir det bara 8 audio outputs (4 stereo)...

nån som har bra tips på hur man kommer runt det där utan att behöva öppna ytterligare en Reaktor VSTplugg i Cubase ?

Det beror förmodligen på att VST-formatet är begränsat, så pluggar måste hårdkoda hur många utgångar den har. NI har valt 8 utgångar, och vad jag vet finns det inget sätt att få fler. (Jag vet inte hur det fungerar med Reaktor som AU eller DX-plugg, har aldrig haft något behov av så många utgångar.)

Så nej, det går förmodligen inte att få fler utgångar, utan du får använda flera instanser av Reaktor.

hhhmmm...
NI Battery eller NI Kontakt hanterar ju fler utgångar i deras respektive VSTpluggar, så det är klart att det går...

Ursprungligen av 12moons:

hhhmmm...
NI Battery eller NI Kontakt hanterar ju fler utgångar i deras respektive VSTpluggar, så det är klart att det går...

Ja, visst går det att fler kanaler ut än 8 i en plugg. Det jag menade var att man inte kan koda en VST så att den har fritt antal kanaler, utan varje plugg har ett bestämt antal in- och utgångar.

Audiounits funkar så att en och samma plugg kan hantera mono in/mono ut, mono in/stereo ut, stereo in/stereo ut, x in/x ut osv. I VST-världen måste man göra en separat plugg för varje kanalkombination. Eftersom NI:s Reaktor-VST är hårdkodad till att ha 8 utgångar går det alltså inte att få ut fler.

Jag testade lite kvickt med Reaktor som AU i Live, och då kommer man åt 8 separata stereokanaler. Vet inte om det hjälper dig.

AU hjälper inte så mycket, jag kanske borde specat lite vettigare, jag kör Reaktor och Cubase i min PC...
iallafall, tackar för hjälpen

1
Bevaka tråden