Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MIDI i protools

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!

Jag undrar hur man gör för att få liv i en mjukvarusynth via en midikanal i ProTools. Jag har försökt tusen gånger men inte lyckats (och sökt på internet massvis av gånger).

Om jag t ex vill skriva in trummor via en midikanal och via Battery i Protools, hur ska jag lägga upp kanaler, inserts, sends, input, output, etc? Det gäller både lysssning och inspelning.

Tacksam för raka enkla svar från nån som vet. Eller bara en hänvisning till nån smidig manual (ProTools har inga enkla svar i sina manualer).
Det gäller ProTools 6.4 för Windows.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-26 01:47
Ursprungligen av Graffin:

Hallå!

Jag undrar hur man gör för att få liv i en mjukvarusynth via en midikanal i ProTools. Jag har försökt tusen gånger men inte lyckats (och sökt på internet massvis av gånger).

Om jag t ex vill skriva in trummor via en midikanal och via Battery i Protools, hur ska jag lägga upp kanaler, inserts, sends, input, output, etc? Det gäller både lysssning och inspelning.

Tacksam för raka enkla svar från nån som vet. Eller bara en hänvisning till nån smidig manual (ProTools har inga enkla svar i sina manualer).
Det gäller ProTools 6.4 för Windows.

Nytt Audiospår (oftast funkar instrumenten endast på stereospår)-->Insert-->RTAS-->Välj instrument

Nytt Midispår-->Output-->Ovan aktiva instrument, aktivera record på midispåret

Voilá

Lycka till!

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Använd Reason som trummaskin

Det gick bra. Det var enklare än de varianter jag stött på innan, där man ska joxa med aux-kanaler etc.
Tack tack.

1
Bevaka tråden