Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Digidesign Mbox 2 Mini

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För er som missat det - det känns nästan som ett aprilskämt:

http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=48&itemid=23890&langid=100&action=news_details&ref=mini-a

Digi släppte igår en Mbox 2 Mini - en väldigt liten Mbox 2 med stereo in/ut, en mikrofonpreamp och hörlursutgång, ansluts via USB 1.1

Svenskt streetprice runt 3.500:- inkl programbundle och ProTools Le

/ Johan

  • Oregistrerad
  • 2006-11-11 14:18

Den där har folk väntat länge på...

Utmärkt om du är producent/tekniker, jobbar ofta på resande fot, gillar att sitta och editera eller förbereda sessioner på bussar, plan, båtar, sommarstugan osv. men är tvungen att köra prutt-tools eftersom det är det som gäller i studion... och nej, den vanliga mboxen är inte så kul att bära med sig, inte tung, men i sammanhanget, FÖR stor...

Sen låter den säkert skit.. iofs, 3500 är ett bra pris på ett komplett paket.. men jag fattar inte varför de inte istället gör en ProTools LE-D (Dongle) version med core audio/asio support istället...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-11-11 14:57

Kanske bra för en sån som mig? Iofs finns Steinberg Cubase + Steinberg-interface för 2200:- just nu på Musicstore (förlåt Johan).

Förlåt?

Jag har inga problem med att man på ett öppet forum påpekar var saker finns billigast. Vi har inte ens den där Steinberg-bundlen i Sverige längre, vad jag förstått.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-11-11 15:14

Det gör ändå lite ont i samvetet att inte handla på sin favvobutik bara för att tyskarna prispressar så hårt. Dock är de hopplösa att ha att göra med...

Borde den inte varit lite billigare? -600kr kanske...

Jag ska i alla fall testköpa en, verkar intressant, speciellt för skolor.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-29 17:35

Har ni testat den? Funkar den?

Jag personligen gillar inte att den är USB 1.1 och inte USB 2.

Funkar kalas! 9 ms latency och låter finemang, liten och nätt och allt är stabilt som bara sjutton. Kan inte annat än rekommendera den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-25 10:00

Minin har inte S/PDIF?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-01-26 12:46

har haft stora problem med usb när det gäller ljudkort. även om det är intressant så drar jag mig för den där lilla lådan. prootools lockar väldigt mycket däremot.

såg även att den inte hade midi. men det bör väl inte vara några problem att ha
ett usb interface vid sidan av?
sitter med ett evolution ec33e och släpper inte den i första taget!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-28 13:39

hur funkar det,

, går det ta fler inputs via ett annat (coreaudio / os x) ljudkort!?

1
Bevaka tråden