Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows Media Center Edition

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-11-22 19:30

Har börjat kolla lite på laptop och stör mig på att så många har Windows Media Center Edition installerade när man köper dem. Men efter lite efterforskning så visar det sig att detta i själva verket är ett modifierat XP pro? När jag jobbade som telefonsupport i somras fick jag höra många negativa kommenterar om Media Center Edition men kan det verkligen vara så illa om det bygger på XP? Pro dessutom (även om nån enstaka funktion var borttagen)...

Är det någon som kör Media Center Edition här? Alla erfarenheter intressanta men speciellt vad det gäller musikproduktion, så klart...

Jag kör mediacenter på stationär dator och kan bara konstatera att det e skit för musikproduktion. Ligger oerhört mycket processer och kör i bakgrunden och tar upp minne o s v vissa går att stänga av andra tvär vägrar. Hade WinXP Pro innan och det funkade bra. Läste även ett test gjort av en musiktidning där dom testade flera OS. Resultatet blev om jag minns rätt:

1 Win98 (För att det hade lägst latency)
2 WinXp home
3 Win Xp Pro
och absolut sämst för musik sammanhang Win Xp Me Cent

  • Medlem
  • 2006-11-25 01:26

MCE är ett tillägg till XP mer eller mindre.
Ungefär som att slänga på MediaPortal eller Meedio på en vanlig XP installation.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-29 18:41

Iphone och XP media center edition

Hjälp!
Jag kör xp mce och det fungerar inte att synka med itunes.
Först hittar den inte telefonen och efter ominstallation av itunes och quicktime känner den av telefonen...men datorn kraschar (allvrligt fel, blå skärm i en halv sekund sedan kolsvart)
idag testade jag att uppgradera itunes och då fungerade det första gången jag pluggade in tfn, men nästa, krasch. Nu måste jag ta med mig allt till jobbet och synka där.
Ingen förändring efter uppgradering till 3.0
Någon med samma problem, eller ännu bättre en lösning.
Vår dator kille på jobbet hade hört att iphone inte lirade med mce.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2009-07-29 18:44

Jag försökte få Media Center att synka med min xbox 360 men gav upp när jag hittade TVersity. Gratis och fungerar klockrent.

1
Bevaka tråden