Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela in live med 002

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-09 19:51

Om en vecka hoppas jag kunna spela in en konsert med min vokalgrupp men den här gången kunde vi inte låna den Mackie-inspleare vi tidigare kört på, så nu letar jag alternativ.

Ett skulle kunna vara ett Digi002, men då vår Yamaha 01v mixer inte har de sedvanliga in- och utgångarna måste vi spela in signalen innan den kommer till mixern. Går det med ett 002?

Kan vi mata in signalen från våra trådlösa micar i 002an och sedan skicka vidare signalen utan förlust till mixern där vi fixar till utljudet?

Vill du spela in alla kanaler separat eller bara en stereomix?
01V verkar ha 2TR out + 4 omni outs (som kan användas som busar, sends eller direct outs).
Alltså kan du få 4 separata kanaler + ljudet från masterregeln in till 002.
Stoppar du i ett ADAT-kort får du 8 kanalar ut den vägen.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-10 13:04

Nej, jag vill ha våra sex röster separerade. Dessutom använder vi omniouts till externt reverb, eq och octavizer, så det är redan upptaget. Till inspelnignen behöver vi dock bara det omixade ljudet utan effekter.

Om jag får tag i ett ADAT-kort till 01v, kan jag då routa signalerna så att den omixade signalen går till 002 via ADAT, och sedan mixern i övrigt fungerar "som vanligt"? Eller måste ljudet till 002 och vända tillbaka till mixern via någon slags monitorsignal?

Ursprungligen av Goka:

Om jag får tag i ett ADAT-kort till 01v, kan jag då routa signalerna så att den omixade signalen går till 002 via ADAT, och sedan mixern i övrigt fungerar "som vanligt"? Eller måste ljudet till 002 och vända tillbaka till mixern via någon slags monitorsignal?

Du får kolla med manualen, men jag tror att mixern ska fungera som vanligt i övrigt. Du borde absolut inte behöva skicka tillbaka ljudet till mixern via ADAT.

Manualen finns här om du saknar den:
http://ems.music.utexas.edu/docs/01VE.pdf

1
Bevaka tråden