Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPal nytt högtalarsystem för iPod

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Amerikanska Tivoli Audio har tagit fram en specialversion av deras PAL-serie med det fantasifulla namnet iPal.

iPal har inbyggd radio och en ingång för 3.5mm anslutning ifrån iPod:en. Priset är ca £140 eller cirka 1900 kr.

Läs mer på Ruark.net

  • Oregistrerad
  • 2004-05-26 22:37

Tivoli gör så jävla snygga radios... Om man bara haft råd, om man bara haft råd.....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-26 22:40

Vad får man för klös ut med den där skönheten då?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-27 11:57
Ursprungligen av acke:

Vad får man för klös ut med den där skönheten då?

Har bara erfarenhet av radio 2 med CD-spelaren och den ger ifrånsig ett mycke lättlysnat ljud "hifi" med förvånatsvärd dynamik med tanke på de små högtalarna. Klart prisvärd mini hifi.
alf

ps svenska återförsäljare hitar ni här http://www.tivoliaudio.com/locales/se/

  • Medlem
  • 2004-05-26 23:02

Vill Ha !!!

Men va fasen, är Tivoli en amerikansk produkt(?)
Har sett och pillat på dom på NK och hela tiden trott att dom var från Danmark eller något annat skandinaviskt land. Man borde nog läsa på lite...

Är på jakt efter en bra anläggning för sommarstugan och då något dom både är snyggt och där jag kan plugga in macken men det jag saknar hos Tivoli är möjligheten att kunna välja förinställda radiostationer.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-27 23:29
Ursprungligen av Anders Isaksson:

men det jag saknar hos Tivoli är möjligheten att kunna välja förinställda radiostationer.

Det är stationsratten som är grejen. Pluss motagningen den riktigt sugs in med den ratten.

alf

Ursprungligen av alf-magnus:

Det är stationsratten som är grejen. Pluss motagningen den riktigt sugs in med den ratten.

alf

Har inget emot en stationsratt, men nu har jag inte så bra sifferminne så att jag kommer ihåg alla stationsfrekvenser. Problemet är att det numera finns så många stationer som sänder att utan presentation av stationsidentitet eller frekvenslista så har i alla fall jag ibland svårt att fatta om jag hittat P3, NRJ eller någon annan station med liknande utbud.

Då är det lättare om man kunde kombinera inställning med ratt, med snabbvalsknappar så att man kan spara de stationer man vill. Utan detta är det nästan som att surfa runt på nätet med en webläsare som inte kan spara bokmärken och där man anger adresser med enbart IP-adress.

Fortfarande ingen som vet vad högtalaren ger? Och hur högt man kan spela

  • Oregistrerad
  • 2004-06-02 14:29
Ursprungligen av attila:

Fortfarande ingen som vet vad högtalaren ger? Och hur högt man kan spela

Jo, den ger det som skal til om man vill ha bärbar musik på tex. stranden en sommardag eller i båten, kanske til sommar i P1 och det finns kraft nog så at man kan skruvaupp volymen när man stöter på den där super-sången. Ingång för protablel MP3 spelare och NiMh akumulator med 18 timmars driftstid... Jag kommer att andvända min mycket i sommar

Ursprungligen av beh:

Jo, den ger det som skal til om man vill ha bärbar musik på tex. stranden en sommardag eller i båten, kanske til sommar i P1 och det finns kraft nog så at man kan skruvaupp volymen när man stöter på den där super-sången. Ingång för protablel MP3 spelare och NiMh akumulator med 18 timmars driftstid... Jag kommer att andvända min mycket i sommar

Har Du några tech-siffror?

har du en beh?

spec.

All specifications subject to change without notice.2lbseight:WW x 6 1/4"H x 3 7/8"D1/16"3 1Dimensions:A, 12VDC, 500mA, 6V-50Hz, 15WCE: 230VA, 12VDC, 500mA, 6V-60Hz, 18WUL: 120VAL-PS: PModel AC Adaptor:500mABattery Current:, 1200mAhModel MA-1, NiMH, 7.2VBattery Pack:12VDC nominal - 15VDC maximum, 500mAPower:1 x 2.5" treated, magnetically shielded, full range driverDriver:AM/FM radioPortable, weather resistant, portable audio playback system.

1
Bevaka tråden