Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är min iPod körd?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

För kanske en vecka sedan hoppade min iPod ut ur väskan och landade på ett platsgolv i källaren på arbetsplatsen. Kolla att den startade upp och det gjorde den.
Kunde sedan inte lyssna riktigt på den av olika orsaker men i slutet av förra veckan betedde den sig riktigt konstigt.

Efter kanske 5 låtar låser sig spelaren och jag måste då starta om den. Brukar då få fram en mapp med varningstriangel. Startar om och samma sak händer varje gång. Startar jag om och håller inne "starta om"-knapparna så efter ett tag hoppar menyn fram och jag kan med lite tur spela några låtar. Dock fungerar det inte alltid(!).

Kopplar jag den med min Mac så brukar den fungera att spela i några låtar. Provade att reparera skivan, formaterat den, återställt programvaran och syncat om med iTunes. Hjälpte inget.

Provade att formatera den på en PC men det hjälpte ej. Körde in den i Macen igen men lyckades få en tom iPod och nu händer inget när jag kopplar den till datorn. Står bara "Do not disconnect" men inget händer på datorn.

Vad kan ha hänt med min kära iPod G2 20GB?

Vad kan ha hänt med min kära iPod G2 20GB? , den har gått sönder ?

  • Medlem
  • 2004-11-18 12:31
Ursprungligen av Patrikb:

Vad kan ha hänt med min kära iPod G2 20GB? , den har gått sönder ?

hahahaha....menar du??

Ja, det låter onekligen så

Kör jag iPod-uppdateraren hittar den spelaren men säger att den inte finns på skrivbordet. Kan återställa den men det lyckas nog aldrig riktigt.

  • Medlem
  • 2004-07-21 17:50

Prova att formatera om den, restore. Det kan fungera, konstigare saker har hänt.

Det känns som att jag har provat det förut.
Skall det vara journalförd eller ej (mac os formatet) ?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-18 11:58
Ursprungligen av Ductic:

Det känns som att jag har provat det förut.
Skall det vara journalförd eller ej (mac os formatet) ?

Du ska inte använda Skivhanteraren till att formatera iPoden. Endast den egna iPod-mjukvaran ska användas.

Ursprungligen av jimmy.r:

Du ska inte använda Skivhanteraren till att formatera iPoden. Endast den egna iPod-mjukvaran ska användas.

Det där stämmer delvis. Om man inte lyckas med en återställning kan det vara bra att formatera den manuellt (journalförd) och sedan köra iPod-uppdateraren igen.

  • Medlem
  • 2004-07-21 21:08

Ingen aning, jag har inte kört restore på min 3G ännu.

Jag har tappat min iPod tre gånger i asfalten. Men den funkar finemang fortfarande. Det sägs att det har att göra med om iPoden skriver samtidigt som den kraschar i marken.

Så numer kör jag med iSkin evo. Skyddar lite.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-18 13:48
Ursprungligen av Erik Svansbo:

Det sägs att det har att göra med om iPoden skriver samtidigt som den kraschar i marken.

samma som jag hört.
om läsarmen är låst är det större hållbarhetschans.
ganska logiskt och bra

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2004-11-18 18:39

jag beklagar iPoden,
men om du fyller den med lite bättre musik i framtiden
så kanske den inte försöker rymma ur väskan igen.
(sorry, var tvungen )

Ursprungligen av kaveh:

jag beklagar iPoden,
men om du fyller den med lite bättre musik i framtiden
så kanske den inte försöker rymma ur väskan igen.
(sorry, var tvungen )

hehehe

Så denna gamla tråd lever än

Inget fungerade. Öppnade den tillslut men såg inget synligt fel.
Fick pengar på försäkringen i alla fall.

  • Medlem
  • 2004-11-18 22:01
Ursprungligen av Ductic:

Så denna gamla tråd lever än

Inget fungerade. Öppnade den tillslut men såg inget synligt fel.
Fick pengar på försäkringen i alla fall.

då e det ju lugnt.... köpt någon ny?

Inte orkat lösa in pengarna ännu

Skulle jag köpa idag skulle det bli en iPod mini men väntar tills något nytt händer.
Vill ha något litet denna gång.

  • Medlem
  • 2004-11-19 16:12
Ursprungligen av Ductic:

Inte orkat lösa in pengarna ännu

Skulle jag köpa idag skulle det bli en iPod mini men väntar tills något nytt händer.
Vill ha något litet denna gång.

köp en mini, då.... det kommer väll att dröja innan dom släpper g5

liknande för mig...jag tappade min ipod vilket resulterade i en liten liten "buckla" i den kromade kanten på ena kortsidan. Jag kan lägga till ca 1000 låtar, sen får jag massa skit att den inte kan skriva till H:\ osv... nån som vet om det kan bero på den lilla lilla fisbucklan? OM det kan vara så, vad kan man göra åt detta?

Snälla måste få min pod att funka!!!!

1
Bevaka tråden