Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gör din iPod till en multifjärr

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har du allt för många prylar i huset och tycker det är jobbigt med alla fjärrkontroller?
Om du har en iPod så är kanske detta lösningen.

tufft.. verkar lite jobbigt dock. Sen har jag bara en jättegammal handator, iofs med nån form av windows på men..

kollade på filmen, fan va fint. Måste kolla om min farsas handdator klarar ir saken

orkar man hålla på och fixa detdär?

japp..

  • Medlem
  • 2004-07-27 21:58

Äh, man kan ju inte lyssna på musik samtidigt...

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-07-28 10:19

HAHAHA fy fan va bullshit det där lär vara... du kan ju inte spela in IR signaler som ljud! HAHAHAHA!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-07-28 12:23
Ursprungligen av kainen:

HAHAHA fy fan va bullshit det där lär vara... du kan ju inte spela in IR signaler som ljud! HAHAHAHA!

Det kan man säkert det, läste du igenom hela beskrivningen?

Ursprungligen av kainen:

HAHAHA fy fan va bullshit det där lär vara... du kan ju inte spela in IR signaler som ljud! HAHAHAHA!

Ljudet i Ipoden är Elektriska impulser som omvandlas till Ljus istället för ljud.
Det handlar bara om El inte om ljud.

lol kaninen

  • Oregistrerad
  • 2004-07-28 15:05
Ursprungligen av Evrion:

lol kaninen

Tror han heter Kainen och inte Kaninen.

Nån som vet var man får tag på delar för att bygga en sån audio->IR-transmitter själv? Kollade lite på Elfa och hittade en IR-mottagare för runt 40 spänn. Men kan den även sända IR?

http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/2019387.htm

Om det funkar så borde man ju kunna koppla in sin stationära/bärbara dator och spela in ljudet, istället för att gå omvägen med PocketPC-programmet. Eller är det något väldigt speciellt det programmet gör?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-07-28 17:19
Ursprungligen av avocade:

Tror han heter Kainen och inte Kaninen.

Nån som vet var man får tag på delar för att bygga en sån audio->IR-transmitter själv? Kollade lite på Elfa och hittade en IR-mottagare för runt 40 spänn. Men kan den även sända IR?

http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/2019387.htm

Om det funkar så borde man ju kunna koppla in sin stationära/bärbara dator och spela in ljudet, istället för att gå omvägen med PocketPC-programmet. Eller är det något väldigt speciellt det programmet gör?

Du kan nog knappast sända IR med en mottagare...
Men man kan ju alltid testa lite olika lösningar.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 00:53
Ursprungligen av Maverick:

Du kan nog knappast sända IR med en mottagare...
Men man kan ju alltid testa lite olika lösningar.

Nej, det blir svårt. Finns IR-sändare hos Elfa, men de kostar flera hundra. Det bästa vore ju om man kunde beställa Griffin's IR-sändare separat.

avocade, jag föreslår att du tar dig en titt på den där sidan och frågar där

  • Oregistrerad
  • 2004-07-28 16:26
Ursprungligen av GuitarFReak:

avocade, jag föreslår att du tar dig en titt på den där sidan och frågar där

Redan gjort. Dock har vi inget Radioshack här i Sverige, och det är ju det enda jänkarna snackar om. Vi behöver referenser snarare till Elfa el likn. Tror säkert det finns kunnigt folk här också.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 06:46

En cool grej men det verkar mest omständigt annars. Jag styr hellre allt med min multifjärr, även lyset i taket (via RF) och datorn Om jag mot förmodan är i ett annat rum så att inte IR räcker för att styra datorn kan jag alltid slanga fram min mobiltelefon och styra den via Bluetooth

1
Bevaka tråden