Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Music Store

Tråden skapades och har fått 188 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-10-19 18:24

Är det någon som vet när vi kommar att få tillgång till en iTune Music Store som vi får handla i?

  • Medlem
  • 2004-10-19 19:27
Ursprungligen av DaVinci:

Är det någon som vet när vi kommar att få tillgång till en iTune Music Store som vi får handla i?

Innan årsskiftet vill jag minnas att jag hört nåt om.

Kan varit ett rykte dock så sätt inga pengar på det..:)

  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 20:36
Ursprungligen av Arkie:

Innan årsskiftet vill jag minnas att jag hört nåt om.

Kan varit ett rykte dock så sätt inga pengar på det..:)

Skulle aldrig tänka mig att köpa från iTunes. Jag vill ha äkta vara, CD-skiva:). Ska alltid ha bästa kvalité.

Raptor

Ursprungligen av Raptor:

Skulle aldrig tänka mig att köpa från iTunes. Jag vill ha äkta vara, CD-skiva:). Ska alltid ha bästa kvalité.

Raptor

och låtar du köper via ITMS är kasst kvalitet eller ?

  • Medlem
  • 2004-10-19 22:44

undrar i vilken generation av iPods det kommer stöd för dvda
ingen som hört nåt mer om ogg-stöd förresten?

Ursprungligen av jayko:

ingen som hört nåt mer om ogg-stöd förresten?

Den dagen som Apple stöder ogg i iTMS, byter jag till Sony Vaio och Windows.

  • Medlem
  • 2004-10-19 22:53
Ursprungligen av Raptor:

Skulle aldrig tänka mig att köpa från iTunes. Jag vill ha äkta vara, CD-skiva:). Ska alltid ha bästa kvalité.

Raptor

Längtar som tusan till Music store öppnar. Den slår de andra lagliga tjänsterna med hästlängder. Redan nu är det rätt kul att surfa runt där och lyssna på låtar.

  • Medlem
  • 2004-10-20 07:17

Har för mig att det stog något om en EU-lansering i oktober, men det verkar ju inte så sannolikt.. Apple missar ju så mycket pengar på sitt schabbel, tycker de får öka tempot lite!

Men när den väl lanseras kommer det bli fett!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-10-20 08:19

iTuneS

När jag frågade ett lokalt aukturiserad (stavning?) Äpple center om han visste när ITM öppnar så sa han att han hade tappat hoppet att den skulle komma det här året, ska dra iväg ett mail till Äpple och fråga, får se om man får något svar :).

  • Medlem
  • 2004-10-22 11:15

Skulle ju vara riktigt illa om de kommer att starta iTMS i Nederländerna, Danmark, Polen och kanske Schweitz och Österrike. Vem vet kaske ännu fler länder och så inte Sverige...

Riktigt illa, I'll tell you! Bara att hoppas att det blir nåt för hela Europa på tisdag...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-22 14:30

Mitt tips är att det blir en Music Store för hela Europa på tisdag, inkl. Sverige. Ta en titt i Music Store nu och ni ser att de börjat lägga in musik från Sverige, Finland och lite överallt. Vem utanför Sverige skulle vara intresserad av att köpa nåt av Niklas Strömstedt (ja, vem i Sverige är det?), han finns i alla fall att köpa - liksom Daddy Boastin, Elin Sigvardsson, Cajsa Stina Åkerström, Stina Nordenstam osv osv. Visst släpps mycket svensk musik utomlands men den svenskspråkiga musiken kan ju bara vara intressant för svenskar? Och då borde det ju vara ett tecken på att det bara är att plocka fram Visa-kortet på tisdag och shoppa loss!

Tisdag... det är dagen efter jag får min mini, måste nu övertyga morsan nu om man kan använda hennes amexblue-kort till ITMS, för det funkar väl? Slapp jag skicka ett irriterat mail till äpple :).

  • Oregistrerad
  • 2004-10-23 03:12

hört att ITMS ska vara bättre än CD.

För AAC är väl bättre än WMA?

sedan....när man köpt låten, sparas det i kontominnet?

för jag menar tänk om datorn kraschar och man köpt runt 300 låtar..lite sur man lär bli.

//C

Såg att det finns Köp Låt-knappar på Svenska i affären...

  • Medlem
  • 2004-10-25 11:47
Ursprungligen av erikohman:

Såg att det finns Köp Låt-knappar på Svenska i affären...

Aha, the thick plottens!
Om 31 timmar vet vi!
*håller tummarna*

Jag kan inte "browsa" den amerikanska ITMS längre. Blir bara skickad till en sida med fyra runda flaggor (USA, Frankrike, Tyskland och Storbritannien *tror jag*). Kanske ligger nåt i att den öppnas på tisdagen....Hmmm

  • Medlem
  • 2004-10-25 16:46
Ursprungligen av Carl-Johan:

Jag kan inte "browsa" den amerikanska ITMS längre. Blir bara skickad till en sida med fyra runda flaggor (USA, Frankrike, Tyskland och Storbritannien *tror jag*). Kanske ligger nåt i att den öppnas på tisdagen....Hmmm

För mig funkar det :eek: Men hoppas verkligen det startar imorgon!!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-25 17:07
Ursprungligen av dopi:

För mig funkar det :eek: Men hoppas verkligen det startar imorgon!!

Jag kan inte heller browsa, kanske pga. att jag ligger under .se-domänet...

Fasiken kl är sju över 12 nu, och det går fortfarande inte att komma in på en europeisk variant .

konstigt då... dom har juh inte haft lansering ännu
den kanske kommer ikväll (tisdag),

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 09:17

Kl. 19.00 ikväll smäller det. Då håller Steve Jobs en konferens tillsammans med U2 där de ska presentera nya musik-prylar, både hård som mjukvara.

Ryktas om svart U2-iPod, kanske ny version av iTunes samt breddning av antalet länder. Och att Sverige kommer med står ganska klart. Läs bl.a. på macrumors.com

Leftrustle: 19:00 dvensk tid eller??

Jag ska genast handla!

Jag kommer att bli ruinerad!

  • Medlem
  • 2004-10-26 12:00
Ursprungligen av svanerik:

Jag kommer att bli ruinerad!

Steve Jobs är en smart kille! Jag och många med mig är helt hypade över att vi äntligen kommer få betala för musik

Jag är iaf beredd med mitt Visa

Jag tycker att det är grymmt, jag gillar "laglig" musik men sen samtidigt gillar jag riktiga CD skivor även om jag aldrig använder dem...hehe...fodralen är sköna att hålla i...

men iTMS kommer definitivt få fetmånga besök av mig.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 12:38

varför köpa musiken när det fortfarande är lagligt att ladda ner? när det blir olagligt är det dock möjligt att jag kommer använda itunes köpfunktion.

Ursprungligen av erict200:

varför köpa musiken när det fortfarande är lagligt att ladda ner? när det blir olagligt är det dock möjligt att jag kommer använda itunes köpfunktion.

Detta är säkert redan diskuterat, men nog kan man väl inte säga att det är lagligt att ladda ner..

Det är inte prövat ännu bara, om det skulle bli det skulle det nog bli en fällande dom. Sedan så är det ju så att för att man ska kunna ladda ner musik på t ex dc++ måste man ju dela med sig musik (vilket jag förstått är olagligt). Om man inte delar med sig kommer man ju inte in på en hub.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 18:26

Sverige inte med?! När man nu går in på Music Store kommer ett helt gäng europeiska länder upp, inkl Finland, att välja bland, men inte Sverige! Ser ut som vi blir utan idag också...

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2004-10-26 18:43

Jaha... då blev vi utan då...

Bevaka tråden