Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nya mini: batteriet räcker 26 timmar!!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Verkar som standby-tiden på nya iPoden är betydligt längre än apple själva angivit! 18 timmar var snarare en grav underdrift istället för överdrift..

Från iPod Lounge:

Citat:
*From the review of the new ipod mini on this website

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Our second-generation iPod mini ran continuously for 26 hours and 20 minutes on randomized playback without the use of equalizers and with only mild use of the backlit screen, a favorable testing environment, but one under which the first-generation iPod mini ran for around 8 hours.*

En till snubbe rapporterar:

Citat:
i started playing my new mini last nite at 8:30pm, and as i type this it is 8:45pm the next day and im still listening. took it every where today to keep a check on the battery, used the shuffle songs i have not used the backlite to much but i have used it some i have no bars left but its still going. 24hrs 15mins so far!

det grymt med lång batteritid, men att man själv ska kunna komma upp i 26h är kanske inte troligt, eftersom man kanske höjer och sänker volymen, byter låt samt byter miljö och temperatur som kan påverka batteriet... men bra att veta att det går..

Ursprungligen av Tobbe:

det grymt med lång batteritid, men att man själv ska kunna komma upp i 26h är kanske inte troligt, eftersom man kanske höjer och sänker volymen, byter låt samt byter miljö och temperatur som kan påverka batteriet... men bra att veta att det går..

Jag fick min i söndags, lyssnada på väg till och från jobbet igår + några timmar på jobbet, och idag har jag lyssnat på väg till jobbet + nästan hela dagen här och nu har jag ca 1/4 av batteristapeln kvar... Så visst räcker batteriet hyfsat länge iaf...

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-03-01 16:32

Det e grymm batteritid på den, har inte kommit upp i 26h men har typ lyssnat/iTrippat, flippat mellan olika låtar hela dagen på jobbet idag och då var batteriet halv fullt i morse, nu e den slut och sitter på laddning i datorn.

  • Medlem
  • 2005-03-02 16:49

pasta

Jag kan inte låta bli att bli lite sne' på apple. Kunde de inte ha fixat det där med batteritiden innan de krängde ut den första minin? Nu sitter man här och ångrar sig, med en batteritid på knappt fyra timmar. Undrar vad som händer om den pajar - så pass att det är lönlöst att laga (då garantin gäller). De lär ju knappast sitta på ett lager med "gamla" minis för sådana tillfällen... nåja...

1
Bevaka tråden