Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkning av låtar krashar iTunes

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag i iTunes synkar över låtar krashar iTunes nästan alltid. Den hänger sig, ger ingen respons och flyttar inte över fler låtar.

Ofta hinner den synka några låtar innan den krashar. Trodde först att den krashade på en viss låt, men det är på olika. Så det beror nog inte på det.

Sen måste man tvångsavsluta iTunes några gånger innan den fattar det. Efter det har den sabbat upp Shuffles hårddisk. Jag kan reparera eller formatera den dock. Men synkar jag igen händer samma problem.

Kör en G4a med USB 1, men det ska väl funka bra där?

Synkat på jobbet med windows och USB 2, det har alltid funkar fint.

Några idéer vad man kan göra?

Ursprungligen av Fredrik Sigbjörn:

När jag i iTunes synkar över låtar krashar iTunes nästan alltid. Den hänger sig, ger ingen respons och flyttar inte över fler låtar.

Ofta hinner den synka några låtar innan den krashar. Trodde först att den krashade på en viss låt, men det är på olika. Så det beror nog inte på det.

Sen måste man tvångsavsluta iTunes några gånger innan den fattar det. Efter det har den sabbat upp Shuffles hårddisk. Jag kan reparera eller formatera den dock. Men synkar jag igen händer samma problem.

Kör en G4a med USB 1, men det ska väl funka bra där?

Synkat på jobbet med windows och USB 2, det har alltid funkar fint.

Några idéer vad man kan göra?

Släng ut Macen och skaffa en riktig dator (läs PC)

men på en G4 borde det väl finnas minste en FW port, annars kan du kanske köpa ett USB 2.0 kort? Vilken G4:a är det?

Ursprungligen av Olof Wahlberg:

men på en G4 borde det väl finnas minste en FW port, annars kan du kanske köpa ett USB 2.0 kort? Vilken G4:a är det?

Som seniormoderator borde du väl veta att det inte finns någon möjlighet att ansluta via firewire på iPod Shuffle?

Ja det fanns väl vissa antydningar på att det var en Shuffle det handlar om
Min vanliga iPod funkar fint att synka med firewire ska tilläggas.

Funkar faktiskt bra på jobbet, PC.

Håller på att felsöka på min iBook så ska jag se om det enbart är min G4a eller om den är MacOS som krånglar.

För övrigt så krashar Findern när jag kopierar vanliga filer, se det verkar inte bero på iTunes.

Liknande problem

Ursprungligen av Fredrik Sigbjörn:

När jag i iTunes synkar över låtar krashar iTunes nästan alltid. Den hänger sig, ger ingen respons och flyttar inte över fler låtar.

Ofta hinner den synka några låtar innan den krashar. Trodde först att den krashade på en viss låt, men det är på olika. Så det beror nog inte på det.

Sen måste man tvångsavsluta iTunes några gånger innan den fattar det. Efter det har den sabbat upp Shuffles hårddisk. Jag kan reparera eller formatera den dock. Men synkar jag igen händer samma problem.

Kör en G4a med USB 1, men det ska väl funka bra där?

Synkat på jobbet med windows och USB 2, det har alltid funkar fint.

Några idéer vad man kan göra?

En kompit till mig hade samma problem med sin G4 då han bara har USB 1. Kör med FireWiren istället. Då funkar det...

1
Bevaka tråden