Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skakskydd?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-29 19:04

Det står att min iPod mini ska ha 25min skakskydd. Men jag har inte hittat någontans att aktivera på skakskyddet på. Aktiveras det automatiskt när iPoden börjar skaka eller???

Någon som vet??

  • Oregistrerad
  • 2005-04-29 19:26

Hårddisken i din iPod är ju en rörlig mekanism som kan vara känslig för skakningar. När du spelar musik så fylls ett mellanlagringsminne med 25 minuters musik från hårddisken som därefter stängs av. Musiken spelas sedan upp ifrån det här "skakskyddsminnet". När all musik i minnet har spelats så fylls det på med ytterligare data från hårddisken. Den här funktionen är alltid aktiv utan att du behöver göra något särskilt.

Äntligen har jag skrivit mitt första inlägg

// Ljung

  • Oregistrerad
  • 2005-05-04 16:09
Ursprungligen av Ljung:

Hårddisken i din iPod är ju en rörlig mekanism som kan vara känslig för skakningar. När du spelar musik så fylls ett mellanlagringsminne med 25 minuters musik från hårddisken som därefter stängs av. Musiken spelas sedan upp ifrån det här "skakskyddsminnet". När all musik i minnet har spelats så fylls det på med ytterligare data från hårddisken. Den här funktionen är alltid aktiv utan att du behöver göra något särskilt.

Äntligen har jag skrivit mitt första inlägg

// Ljung

Det var ett bra inlägg med

1
Bevaka tråden