Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sortera album iTunes

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan nån hjälpa mig...

Om jag har laddat ner ett album, eller en box etc innehållande FLERA discar som jag vill att spåren ska delas upp i även på ipoden och även är så fint när det ligger i mapparna i utforkaren(jag drar dem härifrån till iTunes).
Men när det sedan läggs in i iPoden är det huller om buller och flera namn/mappar för album/discar etc.

Jag vet ju hur man kan markera och döpa om album så alla kommer under samma i iTunes, men hur gör jag för att dela upp olika DISCAR under album?

Förstår ni?

Det finns ju nåt som heter "Gruppering", men jag fattar inte hur/vad man använder den till...

Kan nån hjälpa?

Tack...

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-12 15:57

Fyll i info för skiva (1 av 3, 2 av 3, och motsvarande) på låtarna i iTunes så ska iPoden sortera låtarna rätt sedan.

Ursprungligen av Spyder:

Fyll i info för skiva (1 av 3, 2 av 3, och motsvarande) på låtarna i iTunes så ska iPoden sortera låtarna rätt sedan.

Jo det där har jag fattat...
Alltså, om jag har ett album med 12 låtar och ska få DEM i rätt ordning...
Men detta är bara om det är EN disc för ett album.

Alltså, ett album/en box kan ju innehålla FLERA discar(fattar du? disc 1, disc 2 etc)

Jag syftar hur jag under ett albumnamn kan gruppera låtarna under olika discar?!?

Ta tex min new order-box där disc 1 är hitsen, disc 2 remixer, disc 3 live-versioner etc.
Nu ligger de i en mapp i en lång rad blandat hur som helst.
Jag vill ha låtarna sorterade í ordning efter separata discar, men under samma "albumnamn"...

Förstår du?

under info kan man ställa in skiva 1 av 3, 2 av 3 etc.

om du markerar alla låtarna på disc 1 och sedan går in på info och väljer skiva 1 av 3 (om det finns tre discar i boxen) osv.

Borde inte det funka?

(har inga boxar på min ipod att testa själv på...)

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-12 23:22
Ursprungligen av The Plague:

Jo det där har jag fattat...
Alltså, om jag har ett album med 12 låtar och ska få DEM i rätt ordning...
Men detta är bara om det är EN disc för ett album.

Alltså, ett album/en box kan ju innehålla FLERA discar(fattar du? disc 1, disc 2 etc)

Jag syftar hur jag under ett albumnamn kan gruppera låtarna under olika discar?!?

Ta tex min new order-box där disc 1 är hitsen, disc 2 remixer, disc 3 live-versioner etc.
Nu ligger de i en mapp i en lång rad blandat hur som helst.
Jag vill ha låtarna sorterade í ordning efter separata discar, men under samma "albumnamn"...

Förstår du?

Jodå, jag förstår, och det var precis det jag beskrev, men det är skillnad på "låt 1 av x" och "skiva 1 av x". Om du döper albumfältet för alla låtar till samma namn, sedan markerar alla låtar på skiva ett och sätter "skiva 1 av 3" (eller hur många det nu är, och gör liknande med resterande låtar så kommer iPoden (och iTunes om du sorterar efter album) att lägga låtarna i rätt ordning.

ok, missuppfattade lite där...
Tack!
Ska kolla det...

1
Bevaka tråden