Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort ljudspärren

Tråden skapades och har fått 126 svar. Det senaste inlägget skrevs .

bluefish:
funkar inte det som står i länken som jag skickade?

Ursprungligen av theplague:

bluefish:
funkar inte det som står i länken som jag skickade?

Enligt den tråden (och alla forum som finns på Internet) så är det fortfarande inte en enda person som lyckats att knäcka Apples volymspärr i Europeiska 2G nanon.

Alla lösningar är enbart antingen att höja i själv låten (via mjukvara) -- påverkar inte maxvolymen på spelaren i sig (begränsing kvar), eller att modda den hårdvarumässigt (iMod, extern förstärkare, etc).

Inget som plockar bort Apple och EUs spärr --- suger grymt!

Jag skaffade just nya lurar med lägre impedans(16 mot orginalets 32), och nu behöver iallafall inte jag ta bort spärren
Har till och med dragit ner maxvolymen i Settings.
Rekommenderas!

För övrigt är lurarna jag köpte Sennheisers CX300, galet bra ljud med Loudness som EQ.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-05-29 14:34

När jag höjer volymen i iTunes eller när jag använder epod för att boosta den så kan jag knapp få högre ljud iaf. Det är nämligen så att efter volymmätaren gått över "havla gränsen" så har den nått maxvolym och volymen höjs inte trots att mätaren registrerar detta. nån mer som upplever det så?

xdrisx, jag har samma problem. mitt ljud är lika högt som det var innan jag boosta upp det. inget program funkar längre. Vad är problemet? goPod, iMod, euPod har jag testat men ger ingen effekt på min ipod nano. iMod funkar inte alls. goPod hittar inte min ipod och euPod kan jag boosta men ger inte ett skit.

Behövs detta på NANO G4? nån som provat?

Jovisst behövs det, verkar inte gå att göra något åt, dock. Har googlat mig till döds utan att hitta någon lösning.

Bevaka tråden