Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Universal Dock + Remote

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-10-28 20:52

Jag är lite missnöjd med denna kombination än så länge, förhoppningsvis p.g.a. att jag har missuppfattat något. Några frågor:

Kan man inte spela upp musiken från sin iPod genom datorns högtalare (utan att ansluta externa)?
Jag skulle vilja kunna få upp iPodens skärm på datorn i en större version, borde inte det gå (så att man kan sitta på avstånd och sköta allt)?

Jag kan inte göra annat än att spela och pausa en låt som det är nu? Är något fel eller ska det vara så?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-28 22:47
Ursprungligen av Timber:

Jag är lite missnöjd med denna kombination än så länge, förhoppningsvis p.g.a. att jag har missuppfattat något. Några frågor:

Kan man inte spela upp musiken från sin iPod genom datorns högtalare (utan att ansluta externa)?
Jag skulle vilja kunna få upp iPodens skärm på datorn i en större version, borde inte det gå (så att man kan sitta på avstånd och sköta allt)?

Jag kan inte göra annat än att spela och pausa en låt som det är nu? Är något fel eller ska det vara så?

Om du kopplar en sladd från 3.5mm pluggen på Universal Dock till Line In på ditt ljudkort så skall du få iPodens ljud in i datorn. Kopplar du sedan video-signalen (via 3.5mm pluggen eller sVideo kontakten) på Universal Dock till video in på något TV-kort eller liknande, så får du även iPodens bild på datorn. Det var väl ganska begränsade funktioner som iPodens remote hade. Play/Stop, Volume up/down och next/previous kanske? Kommer inte ihåg riktigt.

1
Bevaka tråden