Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skvaller

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag mår skitdåligt. BSA kommer till skolan om två veckor. Skolan gjorde idag själv en slumpvis warez kontroll och jag åkte fast.

Fyfan så dåligt jag mår. Jag är helt skakis, adrenalinet flödar runt kroppen och jag kunde inte sitta still. Var tvungen att gå ut och andas lite frisk luft.

Fyfan..

[ 27. februari 2003, 14:30: Meddelandet ändrat av: Niklas Hjelm Smith ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Niklas Hjelm Smith:
Jag mår skitdåligt. BSA kommer till skolan om två veckor. Skolan gjorde idag själv en slumpvis warez kontroll och jag åkte fast.

Fyfan så dåligt jag mår. Jag är helt skakis, adrenalinet flödar runt kroppen och jag kunde inte sitta still. Var tvungen att gå ut och andas lite frisk luft.

Fyfan..

Inte kul. Vet inte riktigt vad man ska säga. Hur ser skolans policy ut, om de har någon?

Vadå warez-kontroll?

Har ni personliga konton som de kontrollerade?

Ja, skolan har en väldigt strikt policy mot olagligheter. Dom brukar då och då tvinga oss att formatera om datorerna samt kollar om vi har olagligheter på dom.

Tja, vad ska man säga? I am stunned. Jag tänker sitta och rensa min dator från allting nu...

Räknar de MP3 som "warez"?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Räknar de MP3 som "warez"?

Warez är imo ett ord för allting olagligt.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Niklas Hjelm Smith:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Räknar de MP3 som "warez"?

Warez är imo ett ord för allting olagligt.

I så fall räknas inte MP3.

Vilken tid på Plaza?

De sätter igång 14.00 säger du, hmm, ska vi ha någon hålltid? Själv tänkte jag lite mer mot kvällningen (typ 16/17). Hur länge har de igång afterwork (buffén alltså

)?

[ 27. februari 2003, 21:22: Meddelandet ändrat av: William WM ]

Fan, har tvättid vid 16, får komma nästa vecka istället.

  • Medlem
  • 2003-02-28 12:52

Jag är ruggigt sugen att gå på afterwork:en om det är någon annan/några andra som ska dit. Så...

Ska någon till afterwork:en idag? och i så fall vilken tid?

Citat:

citera:I så fall räknas inte MP3.

Beror på. Jag tror faktiskt att BSA skulle vara så dryga att dom tvingar mig att bevisa vilka Mp3 jag äger lagligt.

Usch. Varför fattar inte allt folk att det är accepterat att ha "olagliga" mp3 nu? Det är bara lagstiftarna och skivbolagen som ligger efter

[ 28. februari 2003, 13:21: Meddelandet ändrat av: Niklas Hjelm Smith ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: samul:
Jag är ruggigt sugen att gå på afterwork:en om det är någon annan/några andra som ska dit. Så...

Ska någon till afterwork:en idag? och i så fall vilken tid?

Jag hinner inte dit denna gång, fullt upp på jobbet. Sen ska jag till Posten och hämta en Powerbook 12".

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Niklas Hjelm Smith:
Jag mår skitdåligt. BSA kommer till skolan om två veckor. Skolan gjorde idag själv en slumpvis warez kontroll och jag åkte fast.

Fyfan så dåligt jag mår. Jag är helt skakis, adrenalinet flödar runt kroppen och jag kunde inte sitta still. Var tvungen att gå ut och andas lite frisk luft.

Fyfan..

Vad för "straff" delar skolan ut i sådana här fall, om något alls? Intressant att veta.

Jon: Jag är avundsjuk!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Niklas Hjelm Smith:

Citat:

citera:I så fall räknas inte MP3.

Beror på. Jag tror faktiskt att BSA skulle vara så dryga att dom tvingar mig att bevisa vilka Mp3 jag äger lagligt.

Usch. Varför fattar inte allt folk att det är accepterat att ha "olagliga" mp3 nu? Det är bara lagstiftarna och skivbolagen som ligger efter

Jag tvivlar faktiskt på att det är olagligt och det finns inga rättsfall där någon dömts för det så vitt jag vet. Däremot håller jag inte med om att det skulle vara rätt bara för att det är utbrett.

BSA är nog hursomhelst inte ute efter musikkopiering utan programkopiering.

Jag och ett par polare tänkte dra till Plaza runt kl 16 och ta en hamburgartallrik och ett par bärs. Någon som ska dit?

Citat:

citera: BSA är nog hursomhelst inte ute efter musikkopiering utan programkopiering

Joo. Det vet jag.

Dom kom inte och undersökte våra datorer! Konstigt.

Tydligen så var sportlovet bra placerat... För mig

  • Medlem
  • 2003-03-15 18:21
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Niklas Hjelm Smith:
Jag kommer bara om dom har den där såsen som ser ut som ketchup, smakar som ketchup, men som hör och häpna -- inte är ketchup!

För övrigt så tänkte jag bara säga att vi på John Bauer Gymnasiet har det roligt. Vi har Photoshop nu och det är något problem med våra Compaq-datorer och Photoshop så man får blåskärm hela tiden (och då menar jag hela tiden, kanske minst en per lektion är inte ovanligt).

Roligt, eftersom varje gång vi snackar om detta brukar jag säga nått i stilen med "tja, tänk om ni hade köpt iBooks istället?", "Aja, synd att Macen är standard inom media." och "Trist med blåskärm hela tiden..."

Småpsykning.

Switcha till Minerva... Där kör dom mac!

  • Medlem
  • 2003-03-15 18:24

Föresten: Är det någon som vet nån butik eller något ställe i Umeå där man kan lyssna & titta på den nya Powermacen?

Min iMac börjar kännas lite för seg men däremot inte för tyst!

På tal om iMac... Är det någon som har ett i princip oanvänt USB-tangentbord som skräpar någonstans? (den lilla modellen) Jag måste erkänna att jag nött sönder mitt...

  • Medlem
  • 2003-04-10 22:47

Jag har en apple professional mus (den optiska) som bara skräpar, Tyvärr inget litet iMac-tangentbord. Men köp det feta tangentbordet, det är såå nice.

Känns dumt att köpa ett tangentbord som är dyrare än datorn... typ... Sparar till en fet Mac istället. Någon annan som har ett litet USB-tangentbord i garderoben?:

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2003-04-11 16:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
Föresten: Är det någon som vet nån butik eller något ställe i Umeå där man kan lyssna & titta på den nya Powermacen?

Min iMac börjar kännas lite för seg men däremot inte för tyst!

Om du skyndar dig så kanske du hinner lyssna på den som står på Grafit. Men det bäst är nog att ringa först och kolla.

Jag har den hemma hos mig annars, där går den lyssna på

  • Medlem
  • 2003-05-26 11:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Eriksson
Jag har den hemma hos mig annars, där går den lyssna på

Jag har redan hört och sett den. Nyheternas Tryckeri (pappa är en av delägarna) köpte den som stod på Grafit!;) Så grymt snabb maskin!
Men det kanske är värt att se vad som kommer på Expot innan man slår till?

Bevaka tråden