Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod oskulden tagen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är i Japan nu och har precis inhandlat en Ipod video 60 gig. Har länge varit sugen på en Ipod men nu blev habegäret för stort.
Det verkar ju vara en väldigt trevlig leksak även om jag inte helt kommit överens med Itunes riktigt än. Får väl ta och pilla lite mer och kanske tom läsa lite i nån manual för en gång skull...

Prövat de flesta funktioner tror jag och det verkar ju funka riktigt bra, köpte en Camera connector också och kopplade till min Sony T7 och det funkade ju riktigt bra även om det var rätt slött, får ta och testa med min D70 sen också.

Verkar tyvärr vara sparsmakat med tillbehör till nya Ipoden även här i Japan.

/M

Ursprungligen av Pseudonymen:

Är i Japan nu och har precis inhandlat en Ipod video 60 gig. Har länge varit sugen på en Ipod men nu blev habegäret för stort.
Det verkar ju vara en väldigt trevlig leksak även om jag inte helt kommit överens med Itunes riktigt än. Får väl ta och pilla lite mer och kanske tom läsa lite i nån manual för en gång skull...

Prövat de flesta funktioner tror jag och det verkar ju funka riktigt bra, köpte en Camera connector också och kopplade till min Sony T7 och det funkade ju riktigt bra även om det var rätt slött, får ta och testa med min D70 sen också.

Verkar tyvärr vara sparsmakat med tillbehör till nya Ipoden även här i Japan.

/M

Välkommen hit till ipod.se!

Hoppas du kommer bli nöjd, och jag kan garantera att du kommer att bli överens med iTunes så småningom, jag tyckte också att det var lite krångligt i början men nu kan jag knappt vara utan det.

Fattar inte varför "alla" har såna problem med itunes... Jag tyckte det var enkelt från första gången jag satte igång det. Men så är jag ju också en "power user" .

Nåja, jag önskar dig välkommen till ipod.se och all lycka på din väg mot ljuset i tunnels slut Du är ett steg närmare med din ipod. Hoppas du blir riktigt nöjd.

Jag undrar ocksa varför sa manga har problem med iTunes. Det är otroligt lättmanövrerat, men sa är jag även macanvändare och van vid Apples programvaror. Hoppas att det löser sig med iTunes och du kommer att bli otroligt nöjd (avundsjuk.. har bara en 20GB 4g, S/V)

Ursprungligen av Pseudonymen:

Är i Japan nu och har precis inhandlat en Ipod video 60 gig. Har länge varit sugen på en Ipod men nu blev habegäret för stort.
Det verkar ju vara en väldigt trevlig leksak även om jag inte helt kommit överens med Itunes riktigt än. Får väl ta och pilla lite mer och kanske tom läsa lite i nån manual för en gång skull...

Prövat de flesta funktioner tror jag och det verkar ju funka riktigt bra, köpte en Camera connector också och kopplade till min Sony T7 och det funkade ju riktigt bra även om det var rätt slött, får ta och testa med min D70 sen också.

Verkar tyvärr vara sparsmakat med tillbehör till nya Ipoden även här i Japan.

/M

Jag blev av med min iPod oskuld igår också. För mig blev det en iPod video 30 gb (svart). Jag är riktigt nöjd med den, men precis som för dig så gillar jag inte iTunes än. Tycker att det är segt och jag har tappat räkningen på antalet gånger som det har kraschat för mig. Tycker att det borde vara mycket lättare att hantera bilder och filmer som man lägger in. Just nu har jag inte lyckats ta reda på hur jag ser vilka bilder som jag har på iPoden eller skilja på filmer och musik i listan över filer som jag laddat över via iTunes. Men det kanske är något som man lär sig med tiden?

Jag använder Windows med iTunes, och det är det bästa programmet jag har!! Det är mycket enkelt och jag förstod direkt hur det funkade.. det var även iTunes och iPod som övertygade mig att byta till Mac nästa år

Itunes är väl eg väldigt lätt att komma in i men tyckte att det var vissa saker som kanske inte var så logiska som jag hade förväntat mig.
Sen är det väl eg inte Itunes fel kanske att jag inte får det som jag vill ha det direkt. Prövade att lägga till en del nedladdade mp3 filer och eftersom de saknades en del id3 information i vissa så blev det lite rörigt i itunes.
Jag skulle vilja ha en mer övergripande sortering på mina album också. Om man lägger till en cover bild för varje album kan man inte sortera så att man grafiskt ser alla album man har?

1
Bevaka tråden