Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPodgubbe

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag är över 50 och ny till ipod.se och även till själva iPodkultur. Jag köpte min första iPod i oktober 2005, en grön 4GB mini, begagnad, hittade den på blocket.se. Var mycket nöjd med den. Beslutade att köpa iPod minis till mina 3 döttrar som julklappar. Fick tag i en bra begagnande 2 gen. mini utan repor och med garanti kvar i november. Tre dagar innan julafton köpte jag en mini för 1200 via blocket.se som verkade bra. Behövde bara en till mini så var julklapparna fixade. Hittade ingen lämplig mini till salu så jag bestämde mig för att ger bort min egen mini och köpte en IPod video till mig själv som julklapp. Hade tänkt köpa en 30 GB men de var slut på Apple Center i Lund, de hade bara 60 GB kvar, bummer! Blev stressad -det var dan innan julafton och köpte den ändå. Nu är jag glad att jag fick en så stor hårddisk. Så blev döttrarna nöjda och även jag själv natuligtvis. Det visade sig att batteriet till 1200 kronors minin var kass. Jag köpte en ny batteri från PowerPC.com men klantade till det och bröt av klickhjulets kretsremsan när jag försökte trycka ut moderkortet utan att ha först kopplat loss remsan:eek: Måste hitta en ny hölje med klickhjul och remsa, eller en ny begangnade mini. Live and learn:(

Jag hittade iPod.se bara genom att söka efter info om iPodar. Jag tycker att det här en en mycket bra iPod site, mycket information och med kunniga, hjälpsamma medlemmar i alla åldrar. Som sagt jag är ny till mp3 världen - har inte brytt mig tidigare men nu tycker jag att det är en mycket behändig och användbart format. Är själv engelskman, musikbibliotekarie och musiker och spelar irländsk traditionell musik på säckpipa och flöjt. Det är den musiken jag har på min iPod men även Sigur Rös, Björk, Dylan från 60-talet, Howlin' Wolf, Robert Johnson, Cajun musik, Anthony & the Johnsons, Chuck Berry, Lou Reed, Youssou N'Dour, Robert Randolph, Cream, Led Zeppelin, Stina ordenstam, Taj Mahal, Keith Jarrett m.m

Peace & Happy New Year

Välkommen till forumet!
Intressant och kul att se lite av den äldre generationen här också!
Hoppas du får trevligt med din iPod och ang. problemet med minin kan du säkerligen få hjälp här också.

God forsättning på det nya året!

Ursprungligen av Steampacket:

Jag köpte en ny batteri från PowerPC.com men klantade till det och bröt av klickhjulets kretsremsan när jag försökte trycka ut moderkortet utan att ha först kopplat loss remsan:eek: Måste hitta en ny hölje med klickhjul och remsa, eller en ny begangnade mini.

Det hände en annan forummedlem för några dagar sedan... Verkar vara synnerligen lätt hänt. Du kan sätta in en köpannons här på forumet.

iaf Välkommen till ipod.se Hoppas du får en skoj och lärorik tid här med oss.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Det hände en annan forummedlem för några dagar sedan...

Är det inte samma person du menar?

Det är samma person

Ursprungligen av Steampacket:

spelar irländsk traditionell musik på säckpipa och flöjt.

Säckpipa? Coolt, skulle så gärna vilja lära mig spela säckpipa. Älskar det. Älskar allt som har med Skotland/Irland/England/Wales att göra... jaja, topic: Välkommen, hoppas att det löser sig.

1
Bevaka tråden