Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud/Bild fel vid konvertering.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem med att konvertera filemr till iTunes/Ipod.
Jag har testat lite olika varianter inställningar (e inte så haj på det) i följande program:
- Videora iPod Converter
- imTOO Ipod Movie Conveter.
Men oavsett vad jag har gjort hitills så tappar ljudet jäntemot bilden liiiiiiiiiiite-liiiiiiiiiiite för varje sekund som går.

Första halvtimmen märkar man inget alls, men ser man en film som är längre så kan den tappa upp emot en 0,5-0,75 sekund jäntemot bilden efter ungefär 1,5 timmes spelande. Detta är gryyymt irriterande.

Nån som vet vad jag gör för fel??

Försökte följa inställningarna som anvgas i "Videora...."-tråden men märkte att mitt Videora program inte hade de exakta värden för att ställa in utan helt andra...

Snälla hjälp mig!

Snälla om det finns någon där som är kunnig i frågan och kan hjälpa mig?? =/
please skulle verkligen uppskatta det

  • Medlem
  • 2006-02-22 09:02

Jag upptäckte detta med igår. Jag har sett på 3 säsonger av "24" innan på iPoden utan problem. Nu på fjärde säsongen har detta problem börjat uppstå. Jag har samma inställningar som förut och ändå detta problem. Detta gör att jag tror det är "fel" på källfilen eller rättare sagt på någon codec.

  • Medlem
  • 2006-04-08 00:04

Jag har kommit på det . Sätt framerate:30fps (istället för vanliga 29.97 fps). Kan inte sätt det i imtoo men du kan det under profiles i videora.

1
Bevaka tråden