Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklamation av Ipod

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-05 15:10

Har någon här lyckats med en reklamation av trasig Ipod ?

Min 20 gigs Ipod av tredje generationen har gått sönder för andra gången. Min powerbook känner inte igen filsystemet. Har försökt återställa den till fabriksinställningarna men detta lyckas inte. Garantin på ett år har gått ut då den är inköpt i september 2004. Dock har jag enligt konsumentlagen(för varor inköpta före 2005) två års rätt att göra en reklamation ifall jag kan bevisa att felet är ursprungligt.

Hur ska man bevisa detta?

Eftersom att jag har fått min Ipod reparerad under garantitiden en gång för ett liknande fel kanske det skulle räcka för att bevisa att varan varit dålig redan från början eller åtminstone vara till fördel för att driva min rätt som konsument?

Hur går man tillväga för att börja driva ett ärende av det här slaget, någon med erfarenhet av detta ?

Sökte på apple.se angående reklamation men fann inget; känns lite som att de försöker försvåra ärenden av detta slag.

tacksam för svar.

jag tror inte att ditt fel är ursprungligt men om du envisas så är det din kommuns konsumentvägledare du ska vända dig till först om jag minns rätt. Men det är sannolikt att ditt problem går att lösa utan att blanda in apple.

För tillfället är ipodlinuxforumet nere men där finns länkar till ett program "hp format tool" som kan blåsa liv i ipodar genom en formatering (på windows). Det är möjligt att det skulle hjälpa.

1
Bevaka tråden