Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildmaterial borta ibland

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Har en 30Gb Video som jag köpte för ett tag sen.
Lade in alla låtar på en gång med bildmaterial till det mesta men inte allt.
Har sen efter det kompleterat bildmaterialen med bilder jag hittat på google osv o det har funkat bra att lägga in dem direkt på iPoden o allt har funkat som vanligt.
Nu (med iTunes 7) har jag försökt lägga in albummaterial på både samma sätt och genom att först lägga de på spåren i iTunes o sen överföra till iPoden men materialet vill inte hänga med!
Spelar jag låten i iTunes som ligger i iTunes visas materialet, dock inte på iPoden, o inte heller om jag går in o kollar "visa info" på en låt (bildmaterialet borde väl ligga i info rutan också?).
Allt mitt gamla material funkar som vanligt i både iTunes o på spelaren.
Vad ska man göra för att få med bildmaterialet till iPoden?
Är de nån inställning? Har försökt leta runt men inte hittat nåt..
Hjälp mig!
-Martin

Ursprungligen av Blizzy:

...Spelar jag låten i iTunes som ligger i iTunes visas materialet, dock inte på iPoden, o inte heller om jag går in o kollar "visa info" på en låt (bildmaterialet borde väl ligga i info rutan också?).

Markera du bar EN låt visas bildmaterial under fliken Artwork, markerar du flera låtar visas inget i inforutan, även som dom låtarna skulla ha samma bild.
Alternativt slår du på Bildvisaren i iTunesfönstret och klickar på den så den visar bild på markerade objekt, de går fortare.

Och det FINNS en inställning för om bildmaterial ska tas över till iPoden, men jag antar att den är ikryssad. Du har ju en del bilder säger du.

Hej,
Tydligen var inte "Visa bildmaterial för album på din iPod" ikryssad. Kryssade i o då började den "radera bildmaterial på ipod" för att sedan "synkronosera bildmaterial" igen. Konstigt nog så är de nya bildmaterialen där men nu inte de gamla, trots att ALLA finns när man spelar i iTunes både från iTunes och iPoden.
Varför visas inte de gamla på iPoden? Finns det ytterligare en inställning på själva spelaren som reglerar bildmaterialet?
Har bilivit av med mycket bildmaterial pga formatering av windowshårddisken (låg snopet nog i mina bilder mappen).
Måste jag lägga in allt bildmaterial för hand IGEN nu trots att de finns i iTunes?
Hjääälp!

Ingen som har nått mer bra svar som kan hjälpa mig?
Har fortfarnade inte lyckats få till alla albumbilder..

Testade att kryssa bort albumbilderna, verkställa, kryssa för igen.. men det är samma problem, det är bara de nya bilderna som är där. alla de gamla (typ 80% av allt) är putsväck på spelaren, men finns när man både spelar de i itunes från datorn o från ipoden.
Finns de nåt sätt att få tillbaka dem när de spelas på ipoden som inte inkluderar att reset'a ipoden eller att lägga in alla för hand?

Efter att ha pillat me dehär hur många gånger som helst bestämde jag mig för att restore'a ipoden o lägga in allt igen.
Lite jobbigt bara om det ska bli så varje gång jag vill lägga in en bild, att 500 försvinner o man e kvar där med den enstaka...

1
Bevaka tråden