Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går ej att ladda.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett väldigt irriterande problem med min nya Nano 2G. Eftersom jag är en fattig värnpliktig så vill jag inte lägga ut 300kr för en apple-laddare och att använda datorn är inte det mest praktiska på luckan.

Så jag stack till elgiganten och köpte en vanlig usb-laddare (som de försäkrade mig skulle funka på en ipod). När jag väl skulle ladda så blinkade laddningssymbolen till (som den ska) men efter bara några sekunder så återgick batteriindikatorn till att visa den aktuella batteristatusen (istället för att visa "blixten" som innebär att den laddar). Och mycket riktigt så blev det ingen laddning hur länge den än var ikopplad.

Så jag bytade till ett annat ex av laddaren eftersom jag antog att den jag fick var trasig, men samma sak där. Sen sticker jag till claesohlson och köper en annan modell... med samma djävla resultat.

Vad är grejen med det?

Kan påpekas att det fungerar alldeles utmärkt att ladda den via datorn eller med orginalladdaren (som jag har haft turen att få låna)

Det enda jag kan säga är att sådana laddare vanligtvis suger. Köpte en på Siba till min Nano, men det funkade bara ett par veckor. Försökte med en från EG, men den fungerade inte överhuvudtaget. Därför köpte jag istället Apples laddare, som är grym och förhållandevis prisvärd.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-01 11:54

iPoden kräver lite spänning på USB-datapinnarna också. Många no-name USB-laddare ger bara +5V på strömpinnen i USB-kontakten och då uppför sig nanon på det sättet. Du måste nog köpa en laddare som är specifikt gjord för en iPod (om du är intresserad kan du få köpa en original Apple laddare av mig för en hundring, dock med amerikansk plugg, men du kan köpa en svensk sladd som passar för 24:- på Teknikmagasinet).

Hjälp!!!

Hejsan allihopa!!

Har ett problem med min IPOD, igår fungerade den som vanligt, jag lyssnade på musik hela dan, sen när jag kom hem från skolan så stängde jag av den som jag alltid brukar göra.
Idag när jag skulle sätta på den dyker det upp på lilla skärmen en text......längst upp står det :
"Disk Mode" och under det står det "OK for disconnect"
.....what??.....jag kan inte sätta på den längre, vad har hänt.....Kan någon förklara för mig vad problemet är??....//Maghrebia

1
Bevaka tråden