Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

(Inga) nya Macar 27 mars

Tråden skapades och har fått 211 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-27 21:36

Hyffsat patetiska en del är här på denna sida...dagens I-landsproblem har fått en ny innebörd.

Denna sida visar nördarnas rätta sida; nördar som, efter att sina osäkra rykten ej har stämt, hotar med att byta plattform.

Det är väl klart som katten att Apple släpper nya datorer när tiden är inne. Sen behöver det väl inte alls vara någon speciell anledning för Apple att släppa nytt?!

Så, känns bra att få skriva av sig lite.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-27 21:41
Ursprungligen av Adzam 1:

Hyffsat patetiska en del är här på denna sida...dagens I-landsproblem har fått en ny innebörd.

Denna sida visar nördarnas rätta sida; närdar som, efter att sina osäkra rykten ej har stämt, hotar med att byta plattform.

Det är väl klart som katten att Apple släpper nya datorer när tiden är inne. Sen behöver det väl inte alls vara någon speciell anledning för Apple att släppa nytt?!

Så, känns bra att få skriva av sig lite.

Ojojoj! Somliga har ingen humor?
Vad är 'närdar'?
Vilka rykten? Det handlar om önskemål.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-27 21:38

Nu tycker jag nästan vi är lite negativa... Elton John har ju släppt all sin musik via iTunes idag. Det måste väl räknas lite iallafall...

///X

Adzam:
Och att du känner att du behöver skriva av dig angående en sån sak visar ju även det ett och annat, now don't it?
Dessutom så tror jag inte att någon på riktigt tänker byta plattform, och gör han/hon det så är det väl som det är. Det är nog ingenting som du ska ta personligt, eller känns det jobbigt om folk hoppar av sekten? =P

Spåra inte ur nu...:)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-27 22:21

Nej, jag lovar. ;p

bossep: Jo, jag har humor, men ingen kan påstå att det är första gången folk reagerar så här då produkter ej har lanserats. Sen hoppas jag att du förstod att närdar skulle vara nördar (ta en titt på ditt tangentbord, "Ä" och "Ö" sitter rätt nära varandra), annars tycker jag bara synd om dig. Sen har det ju varit ett rykte om nya macar den 27 mars, knappast något som har hämtats från en säker källa.

RockyMontana: Hmm, nja, det visar inte så jättemycket om du frågar mig. Detta är ett forum där man ska få skriva ner vad man tycker, right?

Klart att denna person inte kommer byta plattform (hoppas det iaf) men som jag sa ovan; detta snack som alltid kommer när nya produkter ej har kommit, det är sånt som stör mig.

Sen att jag skulle tolka det personligt och att jag skulle bli ledsen om folk byter till PC, ja det är väl troligtvis bara skitsnack eller?

För att det inte ska spåra ut nu totalt, så tror jag att nya macar i princip när som helst kan släppas, då tänker jag på upptaderingen av iMac till 24" och när MacBook kom...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-27 22:23

bossep: Förlåt att jag hänger upp mig på det, men som du ser rätta jag mitt inlägg hela 3 minuter innan du skrev ditt...
:|

usch va jobbigt, inget nytt kom det alltså.
CS3-streamen skvallrar inte heller om nått vad jag har sett hitintills.
Bita ihop är väl det som gäller. 24 april är väl närmast sannolika datum för nytt nu?
28 långa dygn...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-27 22:35

Du kan vara helt lugn för att jag inte byter plattform, över min döda kropp!
Jag tror att många med mig förväntade sig en uppdatering ikväll, men efter att ha sett sändningen förstår jag varför det inte blev. Kameran satt så långt bak att gubbarna och tjejen såg ut som myror. Jag ska uppgradera till CS3. Som någon annan har kommenterat så rekommenderar Apple burkar med höga specar. Det här var sista tisdagen i mars.

hmm, hörde jag rätt?
Adobe-videokillen nämnde just att han använde "brand new apple tower"...

Det behöver ju inte betyda att det är en ny modell, utan bara att den är nyinköppt?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-27 23:30

Precis. Men nu i fortsättningen är det alltså den 27 April som gäller, eller?

10-11 Juni

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-28 11:50

Vad vill vi ha? När det gäller Mac Pro är det valet av minne som retar mig. Byt till den 'vanliga' minnestypen.
Jag hoppade också till när Adobe-killen sa 'ny' Mac Pro Tower. Den är väl för tusan inte ny? Den kanske var nyuppackad? Aldrig tidigare använd? Här kommer vi in på mitt favoritämne - att fatta sig korrekt. Var noggrann med detaljerna.

Det här är helt sjukt. Låt mig sammanfatta lite grand:
De flesta här sätter sitt hopp till juni. Det betyder att Apple skulle släppa iPhone, Leopard, en ny iMac, en ny Mac Pro och en ny Mac Mini. Många hoppas dessutom på en ny MacBook (föga troligt enligt mig). Vilket MONSTERevent det blir. Fatta vad Jobs behöver kötta ut produkter om nu alla ska släppas då. Han hinner ju knappt visa en förrän han måste gå vidare till nästa, om nu alla produkter släpps av honom själv.

Jag tror de flesta här har uppskruvade förväntningar skyhögt över vad som kommer att infrias, men det kanske bara är jag...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-29 22:49

Kom ihåg iMacarna - deras uppdatering kom utan något som helst fyrverkeri men alla köpte ändå 24" -modellen.

Likaså kan det bli med mindre viktiga modeller som Mac Mini eller Cinema Screens. iPhone kanske inte kommer upp på eventet utan bara släpps i butikerna. Mac Pro kanske får bättre processor & minne utan speciell utannonsering också. Vad som är säkert är att ifall iMacarna äntligen designats om så kommer Jobs att ta upp det.

Vad som händer med macböckerna har jag ingen aning om..

iMacarna är suveräna.
Varför ska de designas om?
Länkar gärna till andra trådar om detta är för OT.

Jag håller med, iMacen har gått från att vart en halvtaskig plastig hemdator till en riktigt suverän dator. Kan Apple lyckas fläska in något fetare grafikkort etc i designen så ser jag ingen mening med att göra om designen. Självklart får de gärna tunna ut den etc om det är möjligt, men det ska inte gå ut över prestandan när den redan är så "mobil". Köpte första iMac G5an när den kom, och har efter att jag överlämnade den till flickvännen köpte jag den sista iMac G5 (iSight) när den kom. Men nu lockar intelprocessor och andra grejer! Längtar, som tidigare sagt, till uppdaterade iMacar, då köper jag 20tummaren direkt!

  • Medlem
  • 2007-03-30 09:23

Gillar dagens design starkt och är nästan orolig för att man lämnar det. Möjligen skulle de vara mer slimmande om så var möjligt.
För min del har denna utanonnsering av uppgraderad hårdvara och nya imac bara orsakat trubbel. Efter många funderingar och en tids sparande så säger nu alla att man inte skall köpa nu utan vänta. Det gör jag nu också men det känns lite som att vänta på tomten men inte veta när han kommer, bara ATT han kommer. Rent designmässigt bryr jag mig inte om någon uppgradering MEN det finns ju annat att önska. Främst tycker jag det borde vara 4 minnesplatser. Det är det enda jag saknar på imacen .

En fråga till er macproffs, är det nya imac som kommer nästa omgång eller kommer det först en hårdvaruuppgradering av befintliga macar och senare en ny design? Eller kommer allt på en gång? Det står väl bara att "next version of Apple's iMac" kommer att vara i ny design men kommer det någon hårdvaruuppdatering innan dess? Börjar nästan tveka att det kommer några nya macar på kort sikt, det är för mycket annat som skall hända samtidigt. Möjligen till hösten. För mig får gärna nuvarande imac hottas upp först och sedan omdesignas

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-03-30 09:38

Tyvärr är det så i denna bransch att man kan vänta til man dör för bästa köpet. Ibland blir det rätt ibland inte...
När du känner att du behöver uppdatera så gör det...
Kör hårt

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-03-30 11:07

Jag behöver uppdatera nu! Men jag vägrar köpa en MBP med ett uselt x1600 kort i. Önskar dom kunde få XXX ur XXX och XXX någon gång komma med nya modeller.

Självcencurerat

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-03-30 12:10
Ursprungligen av Creops:

Jag behöver uppdatera nu! Men jag vägrar köpa en MBP med ett uselt x1600 kort i. Önskar dom kunde få XXX ur XXX och XXX någon gång komma med nya modeller.

Självcencurerat

Jag har en och är mer än nöjd till alla andras (PC-användare) förtret

Jag hoppades att nya imacar skulle lanseras... behöver byta ut en viss ja ni vet... och vill helst inte köpa utan att någon annat testat tusan också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-31 14:55

Segt att inget händer. Behöver en uppdaterad Mac Pro.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-03-31 15:16
Ursprungligen av soha:

Segt att inget händer. Behöver en uppdaterad Mac Pro.

NAB 14 april

Ursprungligen av soha:

Segt att inget händer. Behöver en uppdaterad Mac Pro.

Ha fingret redo på beställarknappen då: http://macworld.idg.se/2.1038/1.101834

Någon insatt som tror att detta också kommer gälla upphottade iMacar? Snälla... kom igen..!

Ursprungligen av Anders Båth:

Någon insatt som tror att detta också kommer gälla upphottade iMacar? Snälla... kom igen..!

Åtminstone bör de bumpas upp. Men vad jag vet har det inte kommit ut vassare processorer än. Så Apple väntar nog till dess.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-31 18:56

Borde vi inte stänga den här tråden snart?
Det kommer inga nya Macar den 27e iår.
Så är det!

Yes!!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-03-31 19:03
Ursprungligen av Yes:

Borde vi inte stänga den här tråden snart?
Det kommer inga nya Macar den 27e iår.
Så är det!

Yes!!

Dags för "Nya Macar 14 april"

Bevaka tråden