Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med internetadresser

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har ett problem som gör mig lätt gråhårig. Jag har internet via ADSL (Telia) både i villan och i sommarstugan. I bägge fallen delar jag ut internetuppkopplingen via Airport (Airport extreme i villan, 802.11b i stugan). Detta har fungerat perfekt i flera år. I villan har jag fått allt större problem med att webläsaren inte hittar diverse internetadresser. Till en början tycktes det vara mest .co.uk-adresser men det blir alltfler som drabbas. Nu hittar den t ex inte telia.se. Ibland blir plötsligt alla adresser tillgängliga igen. Jag har prövat med olika webläsare och vi har flera olika macar som har samma problem. Samma datorer fungerar utmärkt i stugan. Jag har gjort en felanmälan till Telia men ännu inte (efter två dagar) fått något svar. Ska det ta så lång tid? Jag undrar om felet kan ligga i airportbasstationen (risk att Telia skyller på den till att börja med). Hjälp!

Använder du samma DNS-servrar i stugan och hemma? Annars kanske nåt fel där är boven..

Är du orolig att dom ska skylla på den kan du ju koppla in internet med sladd direkt i datorn och se om de fungerar lika dåligt då..

Jo, skam till sägandes får jag internet att fungera alls via ethernet. Har haft airport så länge att jag förlagt alla uppgifter om inställningar att göra i datorn för att uppkopplingen ska fungera...

Kolla i din airport vad som är inställt där och gör samma inställningar för ethernet på datorn.

1
Bevaka tråden