Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Terratec phase 26 USB

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-02-11 22:51

http://audioen.terratec.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=6

Funderar på ett sånt... Vågar man köra ett USB-kort? Någon som kört ett och har några tankar om det? Firewire känns ju "säkrare", men iom den laptop jag tänkt använda så finns det ingen sån att tillgå så det är USB som gäller. Just det här kortet ligger hyggligt i pris, och har 3 par stereoutgångar (många utgångar = bra för mig).

Så... några tankar?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-02-12 00:06

räkna inte med att du kan köra i 96khz utan max 48

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-02-12 00:14

48khz duger gott och väl för mig, så det är inget problem.

Det ska ju enligt utsago fungera, men man vet ju aldrig. Jag kör ett PHASE88 PCI-kort tillsammans med ett MIC8-interface och det fungerar i alla fall klockrent. Nästan lika lite strul som med mitt gamla Digi001 fast här kan man köra hela Windows igenom ...

Jag valde dock bort FireWire (och USB) vilket jag inte riktigt litar på. Har arbetet med ett PHASE28 som går via FireWire men det fungerar mindre pålöitligt. Förmodligen beror detta dock på anslutningen till datorn och själva datorn som är en laptop ...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-02-13 02:51

Var så pass billigt på thomann (1500) att jag slog till och beställde ett

Dags att överge mitt fina gamla soundblaster antar jag.....

  • Medlem
  • 2007-02-13 02:53

ser fint ut.

  • Medlem
  • 2008-07-21 20:01

Undrar hur d funkar med GND för phono med ljudkoret. Jag fick med en sådan här (se bild) men jag fattar inte riktigt.

Jag förstod d som enligt manualen att kabeln skulle fästas i datorns chassi med denna adapter. Men d e ju en RCA kontakt med skruv. Hur e d tänkt här? Lättast vore ju så här, men känns inte rätt på ngt vis. Kan så väldigt lite om sånt här.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-08-02 21:15

Har inte den blekaste, aldrig stoppat in några phono-prylar i mitt. Men borde väl bara vara att sätta gnd-kabeln på metallhylla eller liknande?

1
Bevaka tråden