Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenor erbjuder iPhone...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En försäljare ringde mig och försökte locka över mig till Telenor. Jag sa att jag inte var intresserad av att binda upp mig för att jag tänkte köpa mig en iPhone när den släpps och då kanske det är smart att vara "obunden".
Då säger försäljaren att "det är många säger samma sak, att de väntar på iPhone, så vi har en deal som gör att om du binder dig nu så får du en ny mobil och sedan kan du köpa en iPhone utav oss i höst till inköpspris".
Då undrade jag självklart vad inköpspriset skulle hamna på och det kunde de inte svara på. Jag påpekade också att det lät lite vanskligt att lova sådant eftersom iPhone skulle kunna bli operatörslåst, men så var inte fallet enligt Telenor.

Så, vad som är sant eller ej vet jag inte, Däremot tackade jag nej till erbjudandet då de inte kunde svara på speciellt mycket.

Det som är lite kul i sammanhanget (för Apple) är ju att många verkar vänta på iPhone eftersom de drar till med sådana "special-dealar" för att snärja kunder.

Senast redigerat 2007-05-16 16:18
  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-16 15:58

Ja, det låter ju lite skumt. Jag skulle nog också ha dragit öronen åt mig.

Tyvärr hörs detta lite då och då när det kommer till produktlanseringar. En säljare för ComHem försökte samma sak när HD-TV skulle införas. Köp nu så får du rabatt på box när den kommer. Gick inte på det och det visade sig vara struntprat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-16 18:03

Jag är låst 7-8 mån till. Sedan kolalr jag vilken operatör som lyckas få iPhone, byter och väntar på att iPhone nano kommer.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-16 19:21

iPhone nano? Ja, det vore nåt det!

Det var inte Telenor som ringde dig utan snarare någon återförsäljare.

Personen du pratade med ville sälja ett abonnemang till dig, det var därför han eller hon drog till med den här lösningen. Hade ni tagit med i kontraktet (inspelningen som bekräftar köpet) att du ska ha en iPhone till inköpspris så hade du fått det (fast du hade garanterat fått ringa upp dem själv när telefonen väl kommit ut).

1
Bevaka tråden