Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Di-604

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ciao på eder!

På en DI-604 kan ju som bekant konfigureras via webben om du sitter bakom den så att säga. Har nånstans bakom innerörat för mej att via TelNet även går att "se den" utifrån. Men vet inte exakt hur det skulle gå till.

Nån som kommer åt sin router, t ex DI-604 men även nån annan, utifrån?

//Johan

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2003-04-19 16:52

I DI-604 går det ställa in en Remote Administrator Host, alltså en extern IP-adress som har tillåtelse att logga in i routern.

Ligger under "Tools" och sen "Misc".

/t

Hmm, läser man i "Help" filen så står där att finna "only intranet user can use the build in web page to perform administrator tasks"

Jag tyder detta som att användare på ett intranet kan logga in, d.v.s om de befinner sej på samma nät och klass kanske?

//johan

Om jag inte fattar frågan fel så tror jag att routern har en egen fast ip adress, skriver man in den i webläsaren så hamnar man i rotern och kan konfugurera den där ifrån?

F

Routern har en fast IP adress, eller 2, en intern IP adress, 192.168.x.x o.s.v. Den adressen anger man när man ska konfigurera den. Adressen som du får från din IP provider kan du inte ange. Den vägen är spärrad serru.

Eller har nån lyckats kanske?

//johan

Alternativet pojkar, kan ju vara följande:
Att köra DMZ på en datron där du kanske kan Apple Remote Desktop installerad och ställd som klient, logga in som master på datorn, köra webläsaren lokalt på klient datorn, logga in lokalt på routern via Apple remote Desktop.

En möjlighet? Värt att prova. Det skulle fungera teoretiskt

//johan

1
Bevaka tråden