Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Espressoprovning i Stockholm

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det slog mig att det är ju första Maj på torsdag...:)

Fast vi pratar ju om Torsdag den 8 Maj....

Det funkar för mig...

Ska vi pallra oss till Sosta då? Eller hinner man inte med något på en timme?

/J

jag är med på Sosta på torsdag.
Sosta på Sveavägen ligger nära hörnet Svea-Rådman

Espresso-provning på Sosta Torsdagen den 8/5 klockan 18.00

Kalas!

Ska man höra av sig till dom och förvarna, eller?

/J

  • Oregistrerad
  • 2003-05-02 20:08

sosta blir bra? har iofs aldrig varit där men jag litar på er.

Jag har heller aldrig varit där. Man jag menar att man måste väl be någon där att hålla i provningen, annars blir det ju bara en vanlig fika... (Det är ju inte så tokigt det heller)

/J

Jag tror nog att möjligheten till en provning i namnets rätta betudelse är svår att hålla där, eftersom dom bara har sitt barkaffe (otroligt gott). Ska vi ha en riktig provning så får vi nog vända oss ngn annan stans.
Jag har nog missuppfattat allt här, jag trodde att det var tal om en provning av olika espressobarer.

Aha........då är jag med i matchen, det är alltså ingen provning utav espresson på Sosta, bara en vanlig fika som gäller?

Kaffebaren anordnar espresso-kurser "on demand", och de hålls efter ordinarie öppningstid, dvs efter klockan 18.00. Det kanske är värt att kolla upp det?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Aha........då är jag med i matchen, det är alltså ingen provning utav espresson på Sosta, bara en vanlig fika som gäller?

Kaffebaren anordnar espresso-kurser "on demand", och de hålls efter ordinarie öppningstid, dvs efter klockan 18.00. Det kanske är värt att kolla upp det?

Låter intressant! Bara det inte kostar skjortan...

Citat:

Jag har nog missuppfattat allt här, jag trodde att det var tal om en provning av olika espressobarer.

Jag var nog mer inne på en provning på olika bönor...

Man en fika på sosta är väl kanske en bra början;)

/J

Jag är helt med på att testa bönor, men tyvärr går det inte på Sosta. Johan har som sagt bara sitt barkaffe, men någon nämnde kaffebarens provningar

Ja, det är väl kaffebar eller monteriva som gäller isf. De har samma bönor på båda ställena (monteriva levererar bönor till kaffebar). Så det spelar väl ingen större roll. Jag vet inte hur pass bra koll de har på kaffebar, har som sagt aldrig varit där, men vad jag förstår så är det ett av få fik i stockholm som verkligen gillar kaffe! Sen kanske det är svårt för folk att hinna till innan 18:00? Eller?

/J

Jag som är frekvent Kaffebar besökare kan intyga med mitt liv att Johan, som jobbar där, har överlägsen koll på allt vad gäller kaffe......nästan lite läskigt mycket koll.....Jag ska dit imorgon (Tisdag) och fika så jag kan kolla upp det där med möjlighet till espresso provning.

Vad gäller tiden. Om vi bestämmer oss för att köra en ordentlig espresso-"kurs" så kan vi lägga tiden när det passar oss.....

Jag kollar vad det skulle kosta och återkommer här....

Jag hoppar över Torsdagen för övrigt....

Ska vi göra så då? Vi hoppar över att fika imorgon (torsdag) coh så får Fleno kolla upp det där med kaffebar... Cool?

/J

Jag tittar förbi på kaffebar imorgon och snackar med "Johan".

Imorgon (Torsdag) kväll har jag nog svar!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Jag tittar förbi på kaffebar imorgon och snackar med "Johan".

Imorgon (Torsdag) kväll har jag nog svar!

Vajert!
Jag kan bara torsdag och fredag nästa vecka... Förslag?

/J

I sådant fall tycker jag vi tar det lite framöver....så att alla har en chans att boka in så att vi blir ett par stycken. han håller nog inte extraöppet för 2 pers!

Bra ide... Jag vet att åtminstonde jag + två till är intresserade...

J.

Bevaka tråden