Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med att bränna ljud-cd

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tackar för ett mycket bra forum!

Jag har problem med att bränna musik på min externa-firewirebrännare. Det blir "sprak" på skivan som låter analoga i sin karaktär. Det knepiga är att "spraken" blir värre ju senare spår man lyssnar på... första spåret låter helt ok, spår 10 har lite störningar och spår 20 låter som ett tröskverk! Vissa cd-spelare hittar inte ens dem sista spåren på cd:n.... Jag har provat att bränna både från den interna DVD/CD:n, interna hårddisken och min externa hårddisk. När jag bränner data verkar allt funka...
Har en IMac DV 400, OS 9.2.2, toast 5.1.3. Jag har provat att byta brännaren mot en plextor, utan framgång. Jag har också provat att bränna från Itunes 1.1 och fick då "- bränningen misslyckades p.g.a. fel av typen -7932"
Använder samma skivor som jag gjort tidigare, Verbatim.
Problemet började efter att jag bytte min interna hårddisk till en Seagate barraquda.

Tacksam för svar!
Med vänliga hälsningar!
Fredrik

  • Oregistrerad
  • 2003-04-21 20:28

Vet inte om det är det, men jag hade jätteproblem med ett parti verbatim skivor och just ljudbränning. Dom har ju någon riktigt billig variant.
Precis samma erfarenhet som du. Hade brännt upp skivor till en kör på en konsert som dom hade. Fick göra om nästan alla skivor på grund av sprak och oljud, bytte till ett annat märke och så var problemet borta. Samma dator, samma program, annat märke på skivorna......
Verbatim är det märke jag kört med tidigare men sedan detta hände så har jag inga verbatim skivor.

Martin

1
Bevaka tråden