Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny PC vs Mac jämförelse

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PF:
Jag skulle vilja veta om Apple är det enda datorföretaget som släpper ny hårdvara två gånger per år. Det finns som jag ser det både för- och nackdelar med detta, t ex:

"Pro´s"

Det är lätt att skilja de olika mac-modellerna åt och macarna har förhållandevis bra andrahandsvärde kanske till viss del pga detta.

"Con´s"

Macarna upplevs som väldigt slöa just innan nästa uppdatering av hårdvaran.

Enligt vad jag förstått så släpper t ex Dell ut nya PC-modeller så fort det finns ny hårdvara att tillgå. Det gör att det är omöjligt att skilja de olika Dell-modellerna åt och att de har ganska dåligt andrahandsvärde. Rätt eller fel? Jag bara undrar.

Personligen så skulle jag gärna se att Apple släppte ny hårdvara så fort Det kommit en snabbare processor eller liknande. Andra hands värdet på datorer är ända ganska dåligt så att vänta med att uppdatera bara för att datorerna ska få högre andra hands värde tror jag absolut inte på.

Just nu skulle jag helst se att Apple uppdaterade alla sina dator modeller med det bästa som finns tillgängligt och sedan uppgraderade dem så fort någonting nytt släpps i framtiden. Vore bra om de fick upp leverans tiden rejält också.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-28 10:13

(varning jag är inne på mitt tredje glas kaffe)

Bara en idé - skall Apple kanske helt sluta göra hårdvara och koncentrera sig på mjukvaror och <noflame>dotmac</noflame>?

Ett tips till Apple: Dom skall ägna sig åt det dom är bra på och det är mjukvara och design,det är det man kan tjäna pengar på titta bara på microsoft...

  • Oregistrerad
  • 2002-07-28 12:23
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: xplane:
Ett tips till Apple: Dom skall ägna sig åt det dom är bra på och det är mjukvara och design,det är det man kan tjäna pengar på titta bara på microsoft...

Apple har bra egen marginal på sina maskiner enligt flera källor. Apple tjänar pengar på hela konceptet. Det ena kräver det andra.

Microsoft tjänar pengar än så länge. Men deras affärsmodell har sian brister. Se bara på kostanderna vid en uppgradering ifrån Nt4 till 2000 idag. Det är fler och fler som vägrar at lägga ut de summorna som Microsoft kräver...

Bevaka tråden