Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PT krashar & instabilt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2007-06-24 14:05

hej,

Jag skaffade nyligen ett mbox 2 pro och har just börjat komma igång med pro tools. Saken är den att det hela tiden krashar och fungerar överlag väldigt instabilt och oregelbundet. Vissa pluggar som ex. garritan personl orchestra och elektrik piano kommer det inga ljud från, lika so pro-53. samtidigt som battery 2 fungerar utmärkt (ja, jag har biblioteken installerade på datorn med). ibland när jag assignar effekter så stänger pro tools ner sig själv utan varning eller nånting annat. jag har installerat om alla pluggar flera gånger och lika så pro tools.
effekterna är i huvudsak från Waves och det verkar som det är där det spökar som mest.

Jag kör pro tools 7.3.1på windows XP SP 2, kan det vara det som spökar?

jag förstår verkligen inte vart eflet ligger och det börjar bli otroligt fustrerande att alla projekt jag börjar på bara stängs ner!!

hoppas någon kan hjälpa mig. tack på förhand!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-24 18:53

Kolla www.digidesign.com och se om 7.3.1 lirar med SP2 eller om det finns någon uppdatering?

Vad använder du för dator? Det kan vara en massa saker som knasar. Allt från Hotfixar som behöver installeras till vanlig hederlig exorcism O:-)

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-06-26 15:38

jag sitter på en pentium 4 med 2.27 ghz och 1.25 gig ram. mer än så vet jag inte. Det e iof inte mkt att gå på. ska kolla upp det där med SP2, har sett att det kan avra det som spökar.

återkommer.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-26 18:01

Om det är en laptop kan det vara halvbra att sitta på den.

1
Bevaka tråden