Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Testade iPhone - det kittlade i hela kroppen

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick testa på en iPhone som en kollega tagit hem från vårt USA-kontor idag. Shit! säger jag bara. Jag blev helt till mig, milt uttryckt! Har aldrig sett något i mobiltelefonväg som kommit ens i närheten av ett sånt här fantastiskt grafiskt gränssnitt. Allting flyter minst lika bra som i de reklam/instruktions-filmer man sett innan. Touch-känslan är otroligt responsiv, animationer/övergångar flyter utan det minsta lagg. Att zomma och scrolla med multitouch(två fingrar) går skitsnabbt och det är en härlig liten studs i slutet av animationer. Tangentbordet när man skriver meddelanden går snabbt att skriva på, men kräver nog en minuts övning för att vänja sig vid. Det är lätt att förstå vad man ska göra och gränssnittet är stilrent. Hela telefonen har ett visuellt, användarvänligt, perfekt helhetsintryck som bara Apple kan lyckas med. Om inte den här produkten slår stort vet jag inte vad. När man provat bara MÅSTE man ha den! Det var så jag kände, blev helt pirrig i kroppen!

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-07-06 20:54

Låter som ett bra omdöme! Har själv ännu inte erfarat någon iphone men jag hoppas det blir snart!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-06 20:58

Ok, den stora utmaningen kommer nu: Vem blir först med att posta på 99.se med en iPhone?

*stor ära väntar*

Harmed tar jag at mig Aran!

Ursprungligen av lobStar:

Ok, den stora utmaningen kommer nu: Vem blir först med att posta på 99.se med en iPhone?

*stor ära väntar*

jag skriver fran min nya iPhone som kom till mig i Sverige med posten igar! Haller tummarna nu for att dom lyckas med upplasningen! Den fungerar utmarkt, registrerade mig Nyss har jag registrerat mig har pa 99 med telefonen.

Senast redigerat 2007-07-17 21:13
Ursprungligen av LordNelson:

jag skriver fran min nya iPhone som kom till mig i Sverige med posten igar! Haller tummarna nu for att dom lyckas med upplasningen! Den fungerar utmarkt, registrerade mig Nyss har pa 99 med telefonen.

Ha, första inlägget och det från en iPhone, det är stil! Grattis till att vara först!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-17 20:36
Ursprungligen av LordNelson:

jag skriver fran min nya iPhone som kom till mig i Sverige med posten igar! Haller tummarna nu for att dom lyckas med upplasningen! Den fungerar utmarkt, registrerade mig Nyss har pa 99 med telefonen.

reespect!

Ursprungligen av tobiwan:

. Om inte den här produkten slår stort vet jag inte vad. När man provat bara MÅSTE man ha den!

*suck*

Jag köpte en trisslott för första gången idag. Kanske hinner vinna lite innan iPhone kommer till Sverige. :">

plötsligt händer det ...

Ursprungligen av tobiwan:

Hela telefonen har ett visuellt, användarvänligt, perfekt helhetsintryck som bara Apple kan lyckas med. Om inte den här produkten slår stort vet jag inte vad. När man provat bara MÅSTE man ha den!

Kul att höra! Jag önskar de som slänger ur sig [utan att ha testat den] "Vadå, det är ju bara en telefon. Den har webb, mejl, kamera, mp3, bilder och video, det har ju massa andra telefoner." skulle åtminstone testa telefonen innan de uttalar sig.

Hur är webbsurfningen? Många säger att det är där som iPhone verkligen glänser jämfört med allt annat som finns i mobilväg.

Ursprungligen av Adrian B:

Kul att höra! Jag önskar de som slänger ur sig [utan att ha testat den] "Vadå, det är ju bara en telefon. Den har webb, mejl, kamera, mp3, bilder och video, det har ju massa andra telefoner." skulle åtminstone testa telefonen innan de uttalar sig.

Jag tycker att Steve Smith uttrycker det bra i sin postning The Iphone Effect

"So about five minutes after I took it off the dock for the first time, I put the iPhone in my pocket, and went about my business. About twenty minutes after that, I had this kind of empty feeling. Not quite buyers remorse or anything, but still, my initial reaction was that it FELT like the iPhone didn’t do as much as I thought. It was a moment of near disappointment.

And then it hit me. I just already knew how to use it! I went from newbie to power-user in 5 minutes.

After that sunk in, I was truly astounded."

/c

Ursprungligen av Adrian B:

Kul att höra! Jag önskar de som slänger ur sig [utan att ha testat den] "Vadå, det är ju bara en telefon. Den har webb, mejl, kamera, mp3, bilder och video, det har ju massa andra telefoner." skulle åtminstone testa telefonen innan de uttalar sig.

Hur är webbsurfningen? Många säger att det är där som iPhone verkligen glänser jämfört med allt annat som finns i mobilväg.

Ja surfningen är otroligt smidig för att vara i en mobiltelefon och så pass mycket proffsigare gjort än Operas liknande lösning.
Det flyter sömlöst med inzoomningar och panoreringar, när man roterar mobilen så roterar webbläsaren så man får landscape mode. Kan inte tänka mig en mycket smidigare lösning för att surfa i en mobil faktiskt, riktigt bra gjort!
Hastigheten på nätet var lite slött när jag testade eftersom det var lite långt till närmsta wifi-spot så det är det enda som förstörde upplevelsen, annars var det grymt!

  • Medlem
  • London
  • 2007-07-10 04:25

Jag tyckte webbsurfningen funkade utmarkt, gick in pa en flygsida och kunde latt fylla i flygplats och sant med tangentbordet. Det ar en ratt cool funktion att kunna zooma pa delar av websidan och att scrolla med fingrarna funkar kanon!

Kom till New York for tva dagar sen, och det forsta jag ser nar jag gar av flygplanet ar en kille som pratar i sin iPhone
Bor pa ett campus ung. 40 minuter ifran Manhattan, och vad jag vet ar det minst en person som har en iPhone har. Sag pasen nar jag gick in i hans rum och blev riktigt uppspelt =p Men jag vagade inte rora telefonen (som lag precis bredvid den otroooligt snygga pasen) eftersom jag inte ens visste vad personen hette...
Ska in till Manhattan idag, om typ 5 timmar, och da blir det ett besok till 5th Avenue- Apple Store
Skriver mer nar jag testat den...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-17 20:43

Såg 2 som hade en fungerande iPhone på berns i fredags. En fick en öl i utbyte mot att jag fick klämma lite.

Var full men vart ändå som ett barn och kunde utan prob skriva in en www adress i browsern och surfa lite.

Det är grejer det.

En liten fråga bara...det pirrade alltså i kroppen när du testade en iPhone?? Vad händer i kroppen när du ser en snygg tjej?

Det rycker lite i din namne?

1
Bevaka tråden